Heb me ook ofgevraagd waarom hun bruggen zo sober en goedkoop zijn, de electriciteit overal van die houten paaltjes. Maar ik herinner dat de stalen masten hier ook overhoop waaiden in januari 90 en de maximale rukwinden in België waren toen een armzalige 163km/u. Bij 220km/u liggen al je masten tegen de vlakte, en de kans daarop is ginder vrij groot. Wat vervang je dan liever: dure stalen masten die ook veel tijd vergen om op te bouwen,of een paar goedkope palen die in een mum van tijd weer recht staan.
Idem bruggen: welke brug ga je bouwen als er bij een gletsjermeerbreuk rots- en ijsblokken terg grootte van een flatgebouw met groot geweld inbeuken op die brug? Toen ik er was hebben ze de brug zelfs gespaard door heel snel met erg grote kranen de stukken open te breken waar geen brug was. Dus de asfaltweg werd opzettelijk vernield om daar het water doorgang te geven, en omdat ze dat even snel weer dichtmaken. Een brug opbouwen is duurder en duurt langer.
Quote selectie