Weerwoord, forum over weer & klimaat
 Weerwoord, forum over weer & klimaat
cellen met flinke rotatie: wideumont wallcloud   ( 280)  ‐   2
leviathanfd (Heerlen) -- 06-06-2026 22:04
    Verberg draad   Preview
Re: cellen met flinke rotatie: wideumont wallcloud ( 173)
leviathanfd (Heerlen) -- 06-06-2026 22:06
Re: cellen met flinke rotatie: wideumont wallcloud ( 60)
leviathanfd (Heerlen) -- 06-06-2026 22:23
Buienlucht nadert   ( 659)  ‐   28‐   1
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 06-06-2026 20:16  
    Verberg draad   Preview
Even 110mm/hr ( 132)
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 06-06-2026 20:23  
Re: Even 110mm/hr ( 66)
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 06-06-2026 20:33
7,6 mm in de afgelopen 10 minuten zojuist ( 59)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 20:39
In Welle 131 mm/u eerder ( 48)
Kevin (Welle) -- 06-06-2026 20:43
Hier ook weer een bui gearriveerd ( 228)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 20:25
Re: Hier ook weer een bui gearriveerd ( 76)
Rizky (Ninove) -- 06-06-2026 20:29
Re: Hier ook weer een bui gearriveerd ( 64)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 20:33
Re: Hier ook weer een bui gearriveerd ( 58)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 06-06-2026 20:40  
Groot raam op het oosten en op het westen, maar toch donker ( 63)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 20:42
 Hier hetzelfde Stan, lampjes aan 🙂
Stefan (Winsum) -- 06-06-2026 20:44
En bij jou gaat de zon zelfs 5 min later pas onder ( 50)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 20:45
Re: Groot raam op het oosten en op het westen, maar toch donker ( 46)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 06-06-2026 21:00
Nu na de bui terug wat minder donker ( 82)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 21:07  
De zon brak even door. ( 51)
Hans (Voorhout) -- 06-06-2026 20:33
Moessonbui nr 748 deze week ( 167)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 20:35
De buien komen hier zo stilaan ook aan ( 58)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 06-06-2026 20:42
Re: De buien komen hier zo stilaan ook aan ( 41)
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 06-06-2026 20:46
Re: De buien komen hier zo stilaan ook aan ( 8)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 06-06-2026 22:09  
Hier 3 mm erbij, maand 31 mm ( 50)
Erwin (Sint-Truiden) ( 52m) -- 06-06-2026 20:51  
Bladnatperiode zowat 24 uren rond sinds dinsdag ( 72)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 20:53  
Re: Bladnatperiode zowat 24 uren rond sinds dinsdag ( 50)
Erwin (Sint-Truiden) ( 52m) -- 06-06-2026 21:09
Hier al 80% normaalsom juni sinds dinsdag ( 41)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 21:11  
Re: Buienlucht nadert ( 93)
Wiendeld (Eelde) -- 06-06-2026 20:59
2,5mm / juni 16,6mm. Onder gazon 5/10cm vocht. ( 72)
Miguel (Varsenare) ( 15m) -- 06-06-2026 21:18
Had jij laatst een totaalsom van 1 juni 2024 tot en met 31 mei 2026? ( 39)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 21:46  
Re: Had jij laatst een totaalsom van 1 juni 2024 tot en met 31 mei 202 ( 23)
Miguel (Varsenare) ( 15m) -- 06-06-2026 21:58  
2025 was hier over het jaar gezien ook droog ( 18)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 22:11
EC12z volledig anders dan GFS   ( 1310)  ‐   10
Julian (Enschede) ( 56m) -- 06-06-2026 19:58
    Verberg draad   Preview
Re: EC12z volledig anders dan GFS ( 444)
Justin (Ede) ( 28m) -- 06-06-2026 20:01
Toch enige hoop op deze donkere avond in juni ( 373)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 20:07
Re: EC12z volledig anders dan GFS ( 359)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 06-06-2026 20:20  
Dat is knabbel met de föhn ( 296)
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 06-06-2026 20:32
Re: Dat is knabbel met de föhn ( 167)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 06-06-2026 20:51
Betrouwbaarheid van de modellen in de zomer ongelooflijk laag >120 uur ( 259)
Julian (Enschede) ( 56m) -- 06-06-2026 20:34
Re: Betrouwbaarheid van de modellen in de zomer ongelooflijk laag >120 ( 178)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 06-06-2026 20:53
WZ kaart 144 uur ( 555)
Ryan (Etten-Leur) -- 06-06-2026 20:31  
Re: WZ kaart 144 uur ( 278)
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 06-06-2026 20:33
Ik teken. Alhoewel het gisteren en vandaag zo slecht nog niet was ( 221)
Stef (Doetinchem) -- 06-06-2026 21:00  
GFS12Z Oper komt met Europese moesson   ( 1136)  ‐   18‐   1
Jan Gerke (Damwoude) -- 06-06-2026 19:26
    Verberg draad   Preview
Wilde het ook net plaatsen 🙂 | Oper GFS0612: kaartje voor Benelux ( 561)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 06-06-2026 19:28
Zou ik toch nog met een korrel zout nemen ( 310)
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 06-06-2026 19:32
Is hier afgelopen dinsdag al begonnen ( 263)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 19:32
AIFS12Z ziet er dan weer behoorlijk warm/heet uit vanaf 192u ( 208)
Justin (Ede) ( 28m) -- 06-06-2026 19:59
Re: AIFS12Z ziet er dan weer behoorlijk warm/heet uit vanaf 192u ( 137)
Rizky (Ninove) -- 06-06-2026 20:03
Tja, beetje van het goede teveel ( 202)
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 06-06-2026 19:34
Zozo, en er is hier in de regio al flink wat regen gevallen ... ( 187)
Roeland (Deurne - NL) -- 06-06-2026 19:37
Ik moet met een kapmes door de tuin... ( 211)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 06-06-2026 19:43
Is dit het meest groeizame weertype? ( 171)
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 06-06-2026 19:48
Re: Is dit het meest groeizame weertype? ( 135)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 19:55
Sapperdeflap, komend weekend op de camping in Kallenkote ( 186)
Paul (Geldrop) -- 06-06-2026 19:45
 Dat is dan mooi Kallenk(l)ote 😉
Justin (Ede) ( 28m) -- 06-06-2026 19:46
 Haha idd 🙂
Paul (Geldrop) -- 06-06-2026 19:48
Er wordt wel eens geklaagd over onleesbare meteociel kaartjes ( 157)
Sander (Boxtel) -- 06-06-2026 19:45
zo'n koudeput kan natuurlijk voor problemen zorgen ( 425)
Sam (Diksmuide) -- 06-06-2026 19:56
Heeft in de verte wat weg van juli 2021 ( 189)
Jaimy (Hulsberg) -- 06-06-2026 20:02
 inderdaad, vandaar mijn reactie
Sam (Diksmuide) -- 06-06-2026 20:10
 Gaaf, kom maar door 158mm yeah!
Stefan (Winsum) -- 06-06-2026 21:42
Knmi; vanavond perioden met regen...   ( 853)  ‐   25
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 06-06-2026 17:56
    Verberg draad   Preview
Klopt toch wat KNMI zegt?, zie neerslagradar ( 359)
Marcel (Groningen) ( 0m) -- 06-06-2026 18:02  
Zucht....dat zijn losse buien... ( 335)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 06-06-2026 18:06
 En die buien leveren niet meer dan wat gespetter op
Jan Gerke (Damwoude) -- 06-06-2026 19:04
Re: En die buien leveren niet meer dan wat gespetter op ( 55)
Hein (Rhoon/Schiedam) ( 0m) -- 06-06-2026 19:47
Heb je de neerslagradar bekeken? ( 309)
Arnaud (Doetinchem) -- 06-06-2026 18:04
Weten we nu niet wat perioden met regen zijn? ( 261)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 06-06-2026 18:07
Re: Weten we nu niet wat perioden met regen zijn? ( 160)
Theo (Buren Ameland) -- 06-06-2026 19:04
Re: Knmi; vanavond perioden met regen... ( 385)
Lennert (Hasselt) -- 06-06-2026 18:06  
 Dat zijn losse buien...
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 06-06-2026 18:08
Re: Dat zijn losse buien... ( 230)
Lennert (Hasselt) -- 06-06-2026 18:10
Gewoon een sombere dag met regelmatig regen ( 198)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 18:12
Prima dag hier hoor, hele dag droog en 21 graden ( 139)
Ronald (Groningen) -- 06-06-2026 18:25
Zo is het, heerlijk weer vandaag ( 64)
Jan Gerke (Damwoude) -- 06-06-2026 19:03
Re: Knmi; vanavond perioden met regen... ( 86)
Hans (Amersfoort) -- 06-06-2026 19:00
regen of een bui? een definitie: ( 106)
Tinus Lichtenvoorde ( 20m) -- 06-06-2026 19:11  
Hans en Tinus; dank! ( 79)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 06-06-2026 19:18
Neerslag was initieel wel stratiform. ( 10)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 06-06-2026 22:15
Ook hier een glazen passage ( 48)
Guus (Drachten) -- 06-06-2026 19:44  
Of buiige regen, hoe dan ook, 2 mm nu uit ( 28)
Zwiet (Den Bosch) ( 4m) -- 06-06-2026 20:05
Forse hoosbui momenteel ( 40)
Joris (Wormer) -- 06-06-2026 20:08
Flinke regenbui bij Intents in Oisterwijk gehad net ( 52)
Martijn(Stellendam) ( 0m) -- 06-06-2026 20:15  
Haha, het had wel wat met z’n allen onder het dak van de VIP-stage ( 26)
Martijn(Stellendam) ( 0m) -- 06-06-2026 20:32
Hier een droge avond... ( 34)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 06-06-2026 21:05
Mooie bui onderweg met Arcus?   ( 452)  ‐   4‐   1
Marc (Lierde O-Vl) ( 45m) -- 06-06-2026 17:13
    Verberg draad   Preview
Ook vanuit Welle ( 192)
Kevin (Welle) -- 06-06-2026 17:33
Net voor de regen ( 141)
Kevin (Welle) -- 06-06-2026 17:43  
Erg woelige wolkenluchten hier ( 140)
Julian (Arnhem) ( 10m) -- 06-06-2026 17:53
Wederom 8,1 mm vandaag - maand nu al op 35,9 mm ( 49)
Rizky (Ninove) -- 06-06-2026 18:35
Klein buitje met virga   ( 286) 
Wiendeld (Eelde) -- 06-06-2026 16:44
    Verberg draad   Preview
Stopzetten metingen golfstroom door VS   ( 977)  ‐   10
Paul (Odijk) -- 06-06-2026 15:18
    Verberg draad   Preview
Re: Stopzetten metingen golfstroom door VS ( 526)
Jaap (Enkhuizen) -- 06-06-2026 15:35
Re: Stopzetten metingen golfstroom door VS ( 459)
Wilco (Lelystad) -- 06-06-2026 15:47
Re: Stopzetten metingen golfstroom door VS ( 376)
Hans (Voorhout) -- 06-06-2026 15:59  
Re: Stopzetten metingen golfstroom door VS ( 258)
Herman (Den Helder) ( 4m) -- 06-06-2026 16:45
Re: Stopzetten metingen golfstroom door VS ( 173)
Roos (Mijdrecht) -- 06-06-2026 17:24
Och, die golfstroom stopt toch, dus waarom zou je dan nog meten? ( 384)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 06-06-2026 16:23
Re: Och, die golfstroom stopt toch, dus waarom zou je dan nog meten? ( 132)
Nick (Boutersem) ( 66m) -- 06-06-2026 18:21  
Re: Stopzetten metingen golfstroom door VS ( 61)
Anton (Hengelo) ( 17m) -- 06-06-2026 19:45
Re: Stopzetten metingen golfstroom door VS ( 35)
Paul (Odijk) -- 06-06-2026 21:06
Video The Cold Blob / AMOC ( 28)
Andre (Hengelo(O)) -- 06-06-2026 21:32
13,8 graden en 3,8 mm al   ( 349)  ‐   5
Bart (Veurne) -- 06-06-2026 14:14  
    Verberg draad   Preview
Tact 17.5, geen meetbare neerslag ( 70)
Chris vd Bos (Vijfhuizen) ( -2m) -- 06-06-2026 15:54
Tact 16,7°C / 1,4 mm. ( 34)
Roland (Maastricht) ( 80m) -- 06-06-2026 17:12
Re: 13,8 graden en 3,8 mm al ( 84)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 06-06-2026 16:06
Tact 16.7c, Tmax 20.1c, 0.3 mm regen. ( 23)
Hein (Rhoon/Schiedam) ( 0m) -- 06-06-2026 17:51
Re: Tact 16.7c, Tmax 20.1c, 0.3 mm regen. ( 21)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 06-06-2026 18:04
Het eind mei opgebouwde neerslagtekort is verdwenen in Oost-Brabant   ( 1000)  ‐   7
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 12:40  
    Verberg draad   Preview
Hier was mei ook al nat... ( 301)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 06-06-2026 13:03
Hier vergelijkbaar ( 439)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 13:05
Re: Hier vergelijkbaar ( 104)
Jarno (Roosendaal) ( 2m) -- 06-06-2026 14:32
Onvindbaar bij waterschap Brabantse Delta ( 111)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 14:49
Re: Het eind mei opgebouwde neerslagtekort is verdwenen in Oost-Braban ( 282)
Reinier (Zwolle) ( 2m) -- 06-06-2026 13:11  
Daar waar vegetatie staat of strooisel zoals in het bos ligt ( 242)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 13:19
Re: Daar waar vegetatie staat of strooisel zoals in het bos ligt ( 190)
Reinier (Zwolle) ( 2m) -- 06-06-2026 13:24
Nog een opmerking over de NetAtmo regenmeter.   ( 498)  ‐   8‐   4
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 06-06-2026 12:00
    Verberg draad   Preview
Interessant, misschien dat ik je een keer vraag hoe je dat doet ( 138)
Roel(Steenwijk) ( 0m) -- 06-06-2026 12:37
Heb het Netatmo weerstation ook al behoorlijk lang .. ( 121)
Bart(Doetinchem) -- 06-06-2026 12:50
Hier ook gekalibreerd aan de hand van Hellmann ( 124)
Bas (Wageningse Berg) -- 06-06-2026 12:50  
Paar meter verschil maakt al uit ( 218)
Stefan (Bennekom) ( 15m) -- 06-06-2026 13:19
Die Hellmann ziet er roestig uit... ( 122)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 06-06-2026 14:52  
Toevallig: ik heb dezelfde correctiefactor van 1,46. ( 60)
Frans (Franeker) ( 0m) -- 06-06-2026 16:10
En ik maar afvragen waarom jij zo vaak meer meet 😉 ( 16)
Justin (Ede) ( 28m) -- 06-06-2026 19:54
Ja, als je de aftapping van een Hellmann wilt benaderen, want, ( 8)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 06-06-2026 21:37
2 dagen chasen. Structuren, prachtig licht, bliksem (Deel 2)   ( 403)  ‐   2‐   9
Rick (Zwijndrecht) -- 06-06-2026 11:39  
    Verberg draad   Preview
 Ook deel 2 is de moeite van het bekijken meer dan waard!
WilcoS (Dordrecht) -- 06-06-2026 12:46
Re: 2 dagen chasen. Structuren, prachtig licht, bliksem (Deel 2) ( 64)
Edwin (Papendrecht) -- 06-06-2026 13:51
Voor Stan (Oss), Lars (Harlingen) en alle andere hitte liefhebbers:   ( 832)  ‐   2‐   1
Hadassah (Waddinxveen) -- 06-06-2026 11:27
    Verberg draad   Preview
Tenminste één dapper lid ( 365)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 11:36
Even voorstellen   ( 634)  ‐   16‐   3
Richard (Zwolle) -- 06-06-2026 11:07  
    Verberg draad   Preview
 Welkom Richard!
Hugo (Veghel) ( 15m) -- 06-06-2026 11:22
Welkom! Wat leuk! ( 144)
Hadassah (Waddinxveen) -- 06-06-2026 11:29
Welkom Richard! Ja, ik heb ook ooit naast die kerstman gezeten... ( 136)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 06-06-2026 11:40
 Welkom Richard!
Christiaan (Utrecht) -- 06-06-2026 11:41
Re: Welkom Richard! ( 106)
Hein (Rhoon/Schiedam) ( 0m) -- 06-06-2026 12:08
 Welkom bijna buurman 😀
Stefan (Wezep) ( 2m) -- 06-06-2026 11:57
Re: Welkom bijna buurman 😀 ( 54)
Richard (Zwolle) -- 06-06-2026 13:32
Wat leuk, Richard! ( 110)
Jan (Zwolle) ( 1m) -- 06-06-2026 11:59  
Re: Wat leuk, Richard! ( 65)
Richard (Zwolle) -- 06-06-2026 13:08
Re: Even voorstellen ( 91)
Rob R (Uitgeest) -- 06-06-2026 12:12  
Re: Even voorstellen ( 55)
Richard (Zwolle) -- 06-06-2026 13:12
Welkom Richard! ( 75)
Julian (Arnhem) ( 10m) -- 06-06-2026 12:38  
Re: Welkom Richard! ( 55)
Richard (Zwolle) -- 06-06-2026 13:17
Re: Even voorstellen ( 19)
Ron (Hank) -- 06-06-2026 20:29
 Welkom Richard!
Alie (Weebosch gem Bergeijk NL) ( 37m) -- 06-06-2026 22:07
Pluim Regio Midden:   ( 1402)  ‐   17
Hadassah (Waddinxveen) -- 06-06-2026 10:41
    Verberg draad   Preview
Wisselvallig, winderig en aan de koele kant ( 406)
Jan Gerke (Damwoude) -- 06-06-2026 10:53
Vooral het noorden natter zo lijkt het ( 561)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 06-06-2026 11:06
 Hmm smikkel smul!
Stefan (Winsum) -- 06-06-2026 11:13
Re: ......bagger... ( 357)
Peter (Meppel) -- 06-06-2026 11:03
Re: ideaal doeweer ( 246)
Ridwan (Maasland) -- 06-06-2026 11:28
Re: ideaal doeweer ( 91)
Katya - As (B) ( 74m) -- 06-06-2026 14:20
Re: ideaal doeweer ( 54)
Ridwan (Maasland) -- 06-06-2026 15:08  
Ideaal doeweer zullen de liefhebbers wel weer zeggen... 😉 ( 263)
Christiaan (Utrecht) -- 06-06-2026 11:36
Re: Ideaal doeweer zullen de liefhebbers wel weer zeggen... 😉 ( 315)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 11:47
Ik doe veel meer tijdens zon en 20 tot 30 graden ( 233)
Bas (Wageningse Berg) -- 06-06-2026 11:55  
Re: Ik doe veel meer tijdens zon en 20 tot 30 graden ( 193)
Stan (Oss) ( 7m) -- 06-06-2026 12:00
Re: Ik doe veel meer tijdens zon en 20 tot 30 graden ( 63)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 06-06-2026 14:53
 Precies dat! Ook mijn definitie.
Christiaan (Utrecht) -- 06-06-2026 12:56
En soms ook goed om niets te doen ( 71)
Marcel (Den Haag) -- 06-06-2026 14:35
Re: En soms ook goed om niets te doen ( 53)
Bas (Wageningse Berg) -- 06-06-2026 15:27
Jazeker, nu in ieder geval terug een goede nachtrust ( 75)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 06-06-2026 14:49
Re: Pluim Regio Midden: ( 211)
Lars (Harlingen) -- 06-06-2026 12:27  
België: verwachtingen (Multimodel BMCB)   ( 294)  ‐   3
Luc (Recht) ( 455m) -- 06-06-2026 08:52
    Verberg draad   Preview
Evolutie over de oceaan & het continent voor de volgende dagen: ( 110)
Luc (Recht) ( 455m) -- 06-06-2026 10:02
Nationale Thermische Indicator MULTIMODEL BMCB ( 41)
Luc (Recht) ( 455m) -- 06-06-2026 11:47
België: verwachtingen voor de volgende dagen (Multimodel BMCB) ( 41)
Luc (Recht) ( 455m) -- 06-06-2026 12:39
Goedemorgen, Tact 13.2, zwakke ZZO, mooie zonsopgang   ( 302)  ‐   2‐   1
Wouter (Heist aan zee) ( 1m) -- 06-06-2026 05:24  
    Verberg draad   Preview
Goedemorgen; idd een mooie goedemorgen. Hier grijs. 0 mm . ( 97)
Wout (vlaardingen) -- 06-06-2026 08:29  
Goedemorgen vanuit het Kleinwalsertal. ( 111)
Eric, Rotterdam -- 06-06-2026 09:20
Fraaie NLC's vannacht   ( 798)  ‐   2‐   4
Zaferr (Alkmaar) -- 06-06-2026 03:28
    Verberg draad   Preview
Re: Fraaie NLC's vannacht ( 456)
Carlos (Vaals) ( 251m) -- 06-06-2026 04:04
 Mooie opener van het seizoen !!
luk@sinaai -- 06-06-2026 08:37
vrijdag 5 juni 2026
Rondje zonsondergang?   ( 245)  ‐   7
Wouter (Heist aan zee) ( 1m) -- 05-06-2026 21:44
    Verberg draad   Preview
Na een redelijk bewolkte rit door Lapland nu wat opklaringen. ( 194)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 05-06-2026 21:47  
Re: Rondje zonsondergang? ( 123)
Martijn(Stellendam) ( 0m) -- 05-06-2026 22:00
Re: Rondje zonsondergang? ( 87)
Stefan (Winsum) -- 05-06-2026 22:25
Hier een hdr plaatje ( 134)
Jean Paul (Terneuzen) -- 05-06-2026 22:55  
Met de zon mee ( 133)
Norbert (Luttelgeest NOP) -- 05-06-2026 23:23  
 Ow lijk me heerlijk op zo'n trekker.
Jean Paul (Terneuzen) -- 05-06-2026 23:26
Prachtig niet alle gewasbeschermiddelen zijn ( 35)
Stefan (Winsum) -- 06-06-2026 09:24  
Aftappingen van mijn drie regenmeters vergeleken.   ( 747)  ‐   1‐   5
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 05-06-2026 21:35
    Verberg draad   Preview
Nou mooi Tom dat er geen noemenswaardige. ( 297)
Tinus Lichtenvoorde ( 20m) -- 05-06-2026 22:15
Pluim. We hebben juli en augustus nog 😉   ( 2145)  ‐   23
Julian (Enschede) ( 56m) -- 05-06-2026 21:26
    Verberg draad   Preview
Kan me weinig juni pluimen herinneren die zo slecht waren ( 716)
Nick (Wierden) -- 05-06-2026 21:32  
Re: Gewoon ideaal doeweer ( 167)
Ridwan (Maasland) -- 06-06-2026 08:15
Re: Of jij hoog 😉 wat is de ideale temp voor de mens? 17/18 was het t ( 75)
Ridwan (Maasland) -- 06-06-2026 09:40
Met de run afkoelend ( 694)
Sam (Diksmuide) -- 05-06-2026 21:34
Emotie vs feiten ( 1093)
Jan (Workum, FRL) -- 05-06-2026 21:42
Re: Emotie vs feiten ( 550)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 05-06-2026 22:11  
In het oosten van Brabant hard op weg naar de mediaan ( 496)
Stan (Oss) ( 7m) -- 05-06-2026 22:48
Op een plensbui na in de vroege ochtend. ( 360)
Joost (Gouda) ( -6m) -- 05-06-2026 22:04
Re: Pluim. We hebben juli en augustus nog 😉 ( 473)
Lars (Harlingen) -- 05-06-2026 22:14
Gelukkig hebben we JMA nog! ( 420)
Martijn (Vlaardingen) ( -2m) -- 05-06-2026 23:04
 😁😁😁 krijg nu alweer zin in de winter haha
Stefan (Winsum) -- 06-06-2026 09:25
Was afgelopen weekend in Harlingen ( 340)
Erik (Veendam) -- 05-06-2026 22:31
Man man wat een drama toch ( 798)
Erik (Veendam) -- 05-06-2026 22:29
Re: Man man wat een drama toch ( 423)
Martijn(Stellendam) ( 0m) -- 05-06-2026 22:57
Goed zo! Positief 🙂 doe ik ook veel, ik laat het links liggen ( 240)
Stefan (Winsum) -- 05-06-2026 22:59
Klopt, hier ook prima weer ( 159)
Stijn (Rotselaar-Heikant) ( 35m) -- 05-06-2026 23:41
De pluim is toch niet kil? ( 415)
Remco(Amstelveen-zuid) -- 05-06-2026 23:03  
Fenomenaal ( 354)
Thomas (Sluis) -- 05-06-2026 23:16
Re: Pluim. We hebben juli en augustus nog 😉 ( 265)
Cees (Hendrik-Ido-Ambacht) -- 06-06-2026 00:15
Re: Pluim. We hebben juli en augustus nog 😉 ( 76)
Boutje(Rotterdam/Lombardijen) -- 06-06-2026 09:09
Heerlijk doeweer. Gisteren 12 uur in de volkstuin gewerkt. ( 80)
Jorge (Middelburg) -- 06-06-2026 09:48
Flashback: 5 juni 2004 - 2025   ( 51) 
Hendrik (Londerzeel-B) ( 7m) -- 05-06-2026 20:28
    Verberg draad   Preview
Kleine mesocyclonale bui?   ( 599)  ‐   1
Jelle (Arnhem) -- 05-06-2026 20:04  
    Verberg draad   Preview
Re: Kleine mesocyclonale bui? ( 278)
leviathanfd (Heerlen) -- 05-06-2026 20:06
Wateroverlast Denekamp zojuist   ( 1963)  ‐   7
Ronald (De Lutte - Overijssel) -- 05-06-2026 18:59
    Verberg draad   Preview
Zag de bui; Ook in Oldenzaal (Noord) moet wel een flinke slemp water . ( 300)
Edwin ( Schüttorf -D-) ( 36m) -- 05-06-2026 19:07  
Re: Wateroverlast Denekamp zojuist ( 299)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 05-06-2026 19:22
Zij zitten aan het andere einde van de pechzone ( 539)
Stan (Oss) ( 7m) -- 05-06-2026 19:24
Re: Zij zitten aan het andere einde van de pechzone ( 229)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 05-06-2026 19:38
10 mm vandaag ( 153)
Julian (Enschede) ( 56m) -- 05-06-2026 19:36
Wat een bijzonder klimaat aldaar, dat hebben we hier nu nooitverdorie! ( 190)
Stefan (Winsum) -- 05-06-2026 19:48  
Wat een verschil, hier een zonnige dag ( 349)
Jan (Workum, FRL) -- 05-06-2026 19:52
Actueel weerbeeld Boutersem (richting NW)   ( 645)  ‐   7
Nick (Boutersem) ( 66m) -- 05-06-2026 16:57
    Verberg draad   Preview
Hier een mooie nu! ( 305)
Jurgen (Erwetegem-Vlaamse Ardennen) ( 100m) -- 05-06-2026 17:24
Ging even een duik maken ( 266)
Marco (Bloemendaal aan zee) -- 05-06-2026 17:44
Onweer en slagregens ( 287)
Vincent (Westerhaar, Ov) -- 05-06-2026 18:10
Re: Onweer en slagregens ( 105)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 05-06-2026 19:46
Re: Actueel weerbeeld Maastricht ( 150)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 05-06-2026 19:38
Re: Actueel weerbeeld Maastricht ( 67)
leviathanfd (Heerlen) -- 05-06-2026 20:05
Re: Actueel weerbeeld Maastricht ( 25)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 05-06-2026 23:15
Veldje altocumulus   ( 730)  ‐   9
Guus (Drachten) -- 05-06-2026 14:11
    Verberg draad   Preview
Zonnige en aangename middag hier ( 245)
Chris vd Bos (Vijfhuizen) ( -2m) -- 05-06-2026 14:43  
Hier meer dit soort: ( 272)
Theo (Buren Ameland) -- 05-06-2026 14:44  
De Bilt, Eelde, Maastricht en Rotterdam scoren nog even een warme dag ( 253)
Justin (Ede) ( 28m) -- 05-06-2026 15:24
Hier inmiddels een tact van 20.3c... ( 153)
Hein (Rhoon/Schiedam) ( 0m) -- 05-06-2026 15:36
Na de 'zondvloed' van gisteren nu alleraardigst weer ( 126)
Marcel (Groningen) ( 0m) -- 05-06-2026 15:51
Heerlijk weertje vandaag ( 87)
Jan Gerke (Damwoude) -- 05-06-2026 16:02
 Wonen wij in een abstract
Jelle (Arnhem) -- 05-06-2026 16:32
zon komt er nu pas beetje door, heel veel buien ( 77)
Vincent (Westerhaar, Ov) -- 05-06-2026 16:32
Hier nog geen spoor van brede opklaringen ( 152)
Jelle (Arnhem) -- 05-06-2026 16:52  
Toenemende buienactiviteit   ( 1845)  ‐   22
Wiendeld (Eelde) -- 05-06-2026 11:00  
    Verberg draad   Preview
Mooie bloemkolen daar ( 327)
Marcel (Den Haag) -- 05-06-2026 11:14
Re: Mooie bloemkolen daar ( 276)
Hans (Voorhout) -- 05-06-2026 11:21
Hier alweer talloze buien gehad... ( 535)
Stan (Oss) ( 7m) -- 05-06-2026 12:53
Zware tijden voor je Stan... ( 302)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 05-06-2026 13:13
Het is maar water he jongens! ( 176)
Lars (Antwerpen) -- 05-06-2026 14:15
Als het nou gewoon eens de hele zomer was zoals ( 62)
Stan (Oss) ( 7m) -- 05-06-2026 17:52
Zoals jij daar werkt, kan ik mij dat goed voorstellen! ( 198)
Stefan (Winsum) -- 05-06-2026 13:40
Het went gelukkig ( 83)
Stan (Oss) ( 7m) -- 05-06-2026 15:33
Re: Hier alweer talloze buien gehad... ( 271)
Reinier (Zwolle) ( 2m) -- 05-06-2026 14:18  
Re: Hier alweer talloze buien gehad... ( 77)
Stan (Oss) ( 7m) -- 05-06-2026 16:25
Re: Hier alweer talloze buien gehad... ( 47)
Reinier (Zwolle) ( 2m) -- 05-06-2026 17:28
Re: Mooie bloemkolen daar ( 46)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 05-06-2026 16:38
Leuke buitjes hier ( 333)
Len (Deurne - NL) ( 24m) -- 05-06-2026 13:27
De invloed van de zee is hier te groot ( 166)
Riccardo Ricci (Nunspeet, Noordwest Veluwe) -- 05-06-2026 14:29
Serieuze plensbuien nu in Geleen ( 103)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 05-06-2026 15:22
Re: hier telkens weer nieuwe ter plekke ( 77)
Peter (Mariakerke bij Gent) ( 7m) -- 05-06-2026 16:09
 Die laatste bui heb ik niet meegekregen
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 05-06-2026 16:25
Re: ze zijn ook klein. Nu weer bij momenten stortregens ( 128)
Peter (Mariakerke bij Gent) ( 7m) -- 05-06-2026 16:26
Re: laatste bui brengt dagtotaal van 3.65 > 6.25mm ( 49)
Peter (Mariakerke bij Gent) ( 7m) -- 05-06-2026 16:36
België: verwachtingen (Multimodel BMCB)   ( 320)  ‐   3‐   1
Luc (Recht) ( 455m) -- 05-06-2026 10:21
    Verberg draad   Preview
Aanhoudend labiele of verstoorde oceaanlucht tot midden volgen,de week ( 135)
Luc (Recht) ( 455m) -- 05-06-2026 12:31  
Waarschijnlijk trend (Volgens de gemilddelde afwijkingen op 500 hPa) ( 122)
Luc (Recht) ( 455m) -- 05-06-2026 13:07
Geen zomerweer de komende twee weken als de kaarten zo geschud blijven ( 34)
Martijn (Vlaardingen) ( -2m) -- 05-06-2026 19:40
de pluim: toch een serieus dipje midden volgende week   ( 2453)  ‐   41‐   2
Sam (Diksmuide) -- 05-06-2026 10:12  
    Verberg draad   Preview
En de neerslagpluim; vrijwel dagelijks neerslag de komende week ( 1037)
Robin (Tiel) -- 05-06-2026 10:15  
 Iets met het scheren van schapen 😉
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 05-06-2026 10:22
Die hele pluim zit in een dip ( 498)
Robert(Vlaardingen) -- 05-06-2026 10:27
Opnieuw 3 weken straf na een recordbrekende derde decade? ( 556)
Stan (Oss) ( 7m) -- 05-06-2026 10:28
Re: Opnieuw 3 weken straf na een recordbrekende derde decade? ( 179)
Lars (Harlingen) -- 05-06-2026 12:56
Gelukkig maar! De regen was hard nodig ( 94)
Bart (Abcoude) ( 0m) -- 05-06-2026 15:31
Zomer 2026 bescheiden uit de startblokken ( 535)
Roeland (Deurne - NL) -- 05-06-2026 10:36
zegt inderdaad weinig, zie juni 2023 ( 415)
Sam (Diksmuide) -- 05-06-2026 10:58
Waar komt die vergelijking nou vandaan ( 250)
John (Vriezenveen) -- 05-06-2026 11:42
Zomer in mei, lente in juni ( 314)
Chris vd Bos (Vijfhuizen) ( -2m) -- 05-06-2026 13:53
Graun im Vinschgau ( 170)
Kim (Lede) ( 38m) -- 05-06-2026 14:44
Van zodra HLN.be zei "juni wordt warm en zonnig" ( 434)
Dimitri (Oostende) -- 05-06-2026 10:55
Ook de weermannen op de radio stellen hun voorspellingen bij en ( 322)
Marc (Lierde O-Vl) ( 45m) -- 05-06-2026 11:44
Cold blob in combinatie met El Nino toch bepalender dan eerder gedacht ( 478)
Carlo (Veenendaal) -- 05-06-2026 11:00
El ninojaar 1998 als voorbeeld.. ( 327)
Wim (Tull en 't Waal) -- 05-06-2026 12:15
Re: El ninojaar 1998 als voorbeeld.. ( 209)
Rob R (Uitgeest) -- 05-06-2026 13:16
Zie idd ook dat soort situaties voor 2026 ( 169)
Carlo (Veenendaal) -- 05-06-2026 13:41
Nou wat lekker ( 72)
Nick (Wierden) -- 05-06-2026 17:51  
September '98 ( 121)
Lars (Antwerpen) -- 05-06-2026 14:27
Re: El ninojaar 1998 als voorbeeld.. ( 87)
Hein (Rhoon/Schiedam) ( 0m) -- 05-06-2026 15:21  
Zomerse grens teruggedrongen naar Valence, Zuid Frankrijk en Noord It ( 369)
Maurits (Leeuwarden) -- 05-06-2026 11:15
Tsja, wat moet je er mee... ( 264)
Wilco (Zevenhuizen) -- 05-06-2026 11:19
Zomer 2026: net begonnen en nu al aan het ontsporen? ( 434)
Peter (Haarlem) -- 05-06-2026 11:33
Ontsporen? ( 360)
John (Vriezenveen) -- 05-06-2026 11:41
dinsdag werd het in oosten nog zo'n 25 graden, pas voor derde dag koel ( 276)
Vincent (Westerhaar, Ov) -- 05-06-2026 11:56
Re: Ontsporen? ( 217)
Harry (Echtenerbrug) -- 05-06-2026 12:14
Re: Zomer 2026: net begonnen en nu al aan het ontsporen? ( 258)
Martijn(Stellendam) ( 0m) -- 05-06-2026 11:58  
Re: Zomer 2026: net begonnen en nu al aan het ontsporen? ( 172)
Rizky (Ninove) -- 05-06-2026 12:12
 En binnen 14d beginnen de dagen te korten..
Willem (Varsenare) -- 05-06-2026 11:47
Re: de pluim: toch een serieus dipje midden volgende week ( 227)
Martijn(Stellendam) ( 0m) -- 05-06-2026 11:52
Hier in Murcia ook een 'dipje' ( 408)
Ramon (Fortuna) -- 05-06-2026 12:07
Re: Hier in Murcia ook een 'dipje' ( 217)
Stefan (Hellevoetsluis) -- 05-06-2026 12:23
Re: Hier in Murcia ook een 'dipje' ( 199)
Ramon (Fortuna) -- 05-06-2026 12:26
Re: Hier in Murcia ook een 'dipje' ( 145)
Lars (Harlingen) -- 05-06-2026 14:03
Re: Hier in Murcia ook een 'dipje' ( 114)
Nick (Boutersem) ( 66m) -- 05-06-2026 14:35  
Re: Klopt wereldwijd gezien aardig ( 17)
Ridwan (Maasland) -- 06-06-2026 09:27
Als je kijkt hoe de Westelijke stroming is momenteel ( 236)
Riccardo Ricci (Nunspeet, Noordwest Veluwe) -- 05-06-2026 14:11  
wat is er mis met de WZ site?   ( 403)  ‐   6
Maurice (Ekenäs, Säffle kommun) ( 55m) -- 05-06-2026 09:56  
    Verberg draad   Preview
 Wetterzentrale geen probleem mee, Weerplaza deed het niet (nu wel)
Justin (Ede) ( 28m) -- 05-06-2026 09:59  
 Bij mij doet Weerplaza het nog wel gewoon
Ronald (Groningen) -- 05-06-2026 10:04
Bij mij nu ook weer ( 82)
Justin (Ede) ( 28m) -- 05-06-2026 10:04
Ik had ook problemen met wetterzentrale no permission: ( 164)
Stefan (Winsum) -- 05-06-2026 10:32  
Ik kreeg wel toegang tot de "verboden kaart" op WZ😉 ( 114)
Erik Jan (Bada-Torsby-Zweden) ( 80m) -- 05-06-2026 11:55  
Oplossing ( 44)
Erik (Vroomshoop) ( 7m) -- 05-06-2026 15:19