Weerwoord, forum over weer & klimaat
 Weerwoord, forum over weer & klimaat
ARPEGE 12z is van ongekende proporties voor zaterdag   ( 747)  ‐   5
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 18:51
    Verberg draad   Preview
Wou er net een draadje over starten. Knettergekke run idd ( 369)
Roeland (Deurne - NL) -- 23-06-2026 18:56
Re: Wou er net een draadje over starten. Knettergekke run idd ( 191)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 18:58
Opzich staat ARPEGE er niet alleen in qua 850's ( 240)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 19:01  
Vrijdag ook veertigers trouwens ( 421)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 18:56
Hier morgen al 36 C. Wat juni betreft hier uitzonderlijk. ( 132)
Jorge (Middelburg) -- 23-06-2026 19:07  
Caen en Cherbourg: verpulvering met meer dan 5 graden!!!   ( 846)  ‐   5
leviathanfd (Heerlen) -- 23-06-2026 18:24
    Verberg draad   Preview
Caen 40,8, absurd ( 355)
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 23-06-2026 18:30
Re: Caen 40,8, absurd ( 301)
leviathanfd (Heerlen) -- 23-06-2026 18:32
 Ja, ook absoluut record. Dat stond op 40,1 C
Ronald (Groningen) -- 23-06-2026 18:42
te valideren waardes: 44.7!!! ( 120)
leviathanfd (Heerlen) -- 23-06-2026 19:01
Absurd! Hoogste Portugese waarde die ik kon vinden 44,9 C. ( 13)
Jorge (Middelburg) -- 23-06-2026 19:15
Westdorpe heeft ook zijn hittegolf binnen   ( 758)  ‐   1
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 23-06-2026 17:44
    Verberg draad   Preview
Woensdrecht óók.. ( 409)
Bela (Bergen op Zoom) -- 23-06-2026 17:53  
Langzaam maar zeker neemt het aantal   ( 948) 
Tinus Lichtenvoorde ( 20m) -- 23-06-2026 17:43  
    Verberg draad   Preview
ECMWF AIFS-DOP model   ( 719)  ‐   1
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 17:43  
    Verberg draad   Preview
Spanje 29 graden,   ( 1204)  ‐   3‐   1
Jaap (Enkhuizen) -- 23-06-2026 16:50
    Verberg draad   Preview
Reliëf speelt daar ook een belangrijke rol ( 473)
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 23-06-2026 16:56
Re: Reliëf speelt daar ook een belangrijke rol ( 347)
Jaap (Enkhuizen) -- 23-06-2026 17:03
Re: Reliëf speelt daar ook een belangrijke rol ( 446)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 17:12
Rondje tact + tmax?   ( 895)  ‐   26
Hadassah (Waddinxveen) -- 23-06-2026 15:59
    Verberg draad   Preview
Tact 29.2°C. Tx 29.2°C. Mogelijk nog een late tropische dag ( 195)
Sander (Tegelen) ( 42m) -- 23-06-2026 16:07  
Mooie foto. Tmax volgt hier nog. 😉 ( 158)
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 16:13
 Bedankt!
Hadassah (Waddinxveen) -- 23-06-2026 16:42
Tact 29.3c hier en stijgende... ( 125)
Hein (Rhoon/Schiedam) ( 0m) -- 23-06-2026 16:45  
Hier inmiddels de 30 aangetikt ( 24)
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 17:52
 Re: Rondje tact + tmax? Tact 32.3 max 33.4 lisse
maarten (lisse) -- 23-06-2026 16:16
 30,3 en stijgende
Paul (Geldrop) -- 23-06-2026 16:22
 Tact 28,0 C en Tx 28,1 C
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 16:33
 Tact 29,6°C en Tmax 29,9°C
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 16:43
Tact 31.1°C ( 112)
Yaro (Wommelgem, Antwerpen) ( 14m) -- 23-06-2026 16:51  
 Tact en Tx 30,9°
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 23-06-2026 16:57
 Tact/Tx 29.9C
Hugo (Veghel) ( 15m) -- 23-06-2026 17:15
 Tx 30.2C.
Hugo (Veghel) ( 15m) -- 23-06-2026 18:46
Re: Rondje tact + tmax? ( 85)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 17:22
Bedankt!! Het is hier schitterend! ( 67)
Hadassah (Waddinxveen) -- 23-06-2026 17:27
 Tact: 27.4°C
Robbes (Holten) ( 20m) -- 23-06-2026 17:29
 Tact: 31,2°C. Tx: 31,8°C.
Bart (Hasselt, B) ( 41m) -- 23-06-2026 17:24
Onderweg warm in Schotland vandaag: 22°. ( 95)
Wil (Rozenburg) -- 23-06-2026 17:46
Weg richting Skye toevallig? ( 28)
Jorge (Middelburg) -- 23-06-2026 18:46
Re: Weg richting Skye toevallig? ( 24)
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 23-06-2026 18:49
Ik was er 11 jaar geleden in de winter, was prachtig. ( 13)
Jorge (Middelburg) -- 23-06-2026 18:51
Klopt, we zitten in Balmacara ( 13)
Wil (Rozenburg) -- 23-06-2026 18:55
 Tmax valt hier meestal na 18u bij warm weer, Tact 29.4 = Tx
Zwiet (Den Bosch) ( 4m) -- 23-06-2026 18:16
Tx act 32,0 Tx 32,1 RV 44% (geijkte waarden m tuineff), Ind: 20,3 C ( 16)
Jorge (Middelburg) -- 23-06-2026 18:44
Volgens meteociel morgen hier al 36 C....worden zware nachten. ( 13)
Jorge (Middelburg) -- 23-06-2026 18:52
2e tropische dag, binnen de virtuele en lokale hittegolf, is binnen   ( 742)  ‐   12‐   1
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 23-06-2026 15:50  
    Verberg draad   Preview
Opvallend dat zuiden zo achterloopt... ( 623)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 15:54  
 Cazaux Aeroport boven Bordeaux: Tx 43,1 C...
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 15:55  
Ruim een graad boven het oude junirecord ( 243)
Chris vd Bos (Vijfhuizen) ( -2m) -- 23-06-2026 16:00
Het is zelfs een all-time record zie ik nu ( 207)
Chris vd Bos (Vijfhuizen) ( -2m) -- 23-06-2026 16:04
Op nationaal niveau warmste dag ooit gemeten in Frankrijk ( 39)
Bas (Wageningse Berg) -- 23-06-2026 17:53  
Re: Opvallend dat zuiden zo achterloopt... ( 564)
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 15:56
 Ja, kan ook...
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 15:57
Het heeft hier niet geregend maar was wel lang bewolkt ( 40)
Sander (Boxtel) -- 23-06-2026 17:35  
 Hier gaan we de 30 °C sowieso nog halen
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 23-06-2026 16:00
Re: 6e tropische dag binnen, Tact 31,1°C ( 189)
Jeroen (Zwevegem) ( 41m) -- 23-06-2026 15:59  
Lisse nu ook hittegolf. Midden in het dorp. Stedelijke warmte ( 149)
maarten (lisse) -- 23-06-2026 16:24
Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL   ( 1793)  ‐   25‐   2
Julian (Arnhem) ( 10m) -- 23-06-2026 15:17  
    Verberg draad   Preview
De Top-20 ziet er zo uit ( 816)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 15:46
02:00 tot 02:00 ( 403)
Nathan (ZO Azie/Oceanie) ( 1m) -- 23-06-2026 15:54
Klopt, maar de nacht erna wordt ook warm ( 355)
Julian (Arnhem) ( 10m) -- 23-06-2026 16:04  
Re: Klopt, maar de nacht erna wordt ook warm ( 214)
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 16:22
daardoor ook wat dubieus dat warmste nacht.. ( 60)
Alfred (Groningen) -- 23-06-2026 17:59
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 345)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 16:30
 Rustig Lars, denk aan je gezondheid
Rolf (Arnhem) ( 46m) -- 23-06-2026 16:48
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 217)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 16:49  
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 193)
Edward(Zwijndrecht NL) -- 23-06-2026 16:51  
Na aantal jaar in de Carib ( 109)
Marcel (Den Haag) -- 23-06-2026 17:23
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 171)
Ronald (Rosmalen) -- 23-06-2026 16:52
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 193)
Jurgen (Erwetegem-Vlaamse Ardennen) ( 100m) -- 23-06-2026 16:53  
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 121)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 17:19  
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 101)
Jurgen (Erwetegem-Vlaamse Ardennen) ( 100m) -- 23-06-2026 17:28
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 96)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 17:31
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 78)
Jurgen (Erwetegem-Vlaamse Ardennen) ( 100m) -- 23-06-2026 17:38  
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 81)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 17:47
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 49)
Lennart (Ottersum) ( 14m) -- 23-06-2026 18:16
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 82)
Steven (Gavere) ( 10m) -- 23-06-2026 17:50  
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 67)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 17:55
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 68)
Steven (Gavere) ( 10m) -- 23-06-2026 17:59  
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 62)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 18:03
Re: Het weer hier met Bonaire vergelijken.. Iets met appels en peren. ( 80)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 17:50  
Re: Nacht naar vrijdag mogelijk warmste ooit gemeten in NL ( 130)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 17:16
Wanneer hittegolf?   ( 946)  ‐   24
Johan Kamphuis (Zuidhorn) -- 23-06-2026 14:53
    Verberg draad   Preview
Re: Wanneer hittegolf? ( 574)
Robert(Vlaardingen) -- 23-06-2026 14:55  
Re: Wanneer hittegolf? ( 469)
Johan Kamphuis (Zuidhorn) -- 23-06-2026 14:56
Re: Wanneer hittegolf? ( 376)
Robert(Vlaardingen) -- 23-06-2026 14:59  
Re: Wanneer hittegolf? ( 382)
Bas (Amsterdam-West) ( 0m) -- 23-06-2026 14:56
Re: Wanneer hittegolf? ( 275)
Johan Kamphuis (Zuidhorn) -- 23-06-2026 15:01
Re: Wanneer hittegolf? ( 193)
Marcel (Groningen) ( 0m) -- 23-06-2026 15:07  
De crux zit in de woorden 'ten minste'. ( 153)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 23-06-2026 15:24
Een hittegolf begint op het moment wanneer de criteria worden bereikt ( 330)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 15:05  
 de Bilt inmiddels 28.3°C. Ik sluit 30 nog niet uit.
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 15:06
Is ook zo. Tx loopt nog wel iets op tussen nu en 18:00 ( 181)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 15:08
In Frankrijk aan de Belgische grens 34 graden, word kielekieke denk ik ( 160)
Ryan (Etten-Leur) -- 23-06-2026 15:15  
Tx wordt vandaag waarschijnlijk tussen 18 en 19u bereikt ( 138)
Justin (Ede) ( 28m) -- 23-06-2026 15:15
Dan zouden we morgen al een landelijke hittegolf kunnen noteren ( 117)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 15:17
Re: Is ook zo. Tx loopt nog wel iets op tussen nu en 18:00 ( 100)
Cees-Rotterdam -- 23-06-2026 15:41
Klopt Cees ( 72)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 15:44
Re: Klopt Cees ( 42)
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 15:59
 Helder en iedereen bedankt!
Johan Kamphuis (Zuidhorn) -- 23-06-2026 15:09
Re: Helder en iedereen bedankt! ( 124)
Robert(Vlaardingen) -- 23-06-2026 15:15
Re: Helder en iedereen bedankt! ( 92)
Richard (Gouda) -- 23-06-2026 15:18
 Vind ik ook, duidelijke definitie hoor
arthur (Stompetoren NH) -- 23-06-2026 16:04
Re: Helder en iedereen bedankt! ( 135)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 15:39  
Nu 28.6°C. Kan nog steeds inderdaad ( 154)
Julian (Arnhem) ( 10m) -- 23-06-2026 15:10
Een hittegolf begint niet op het moment dat aan de criteria is voldaan ( 110)
Hans (Halle-Zoersel) -- 23-06-2026 15:55
 Precies
arthur (Stompetoren NH) -- 23-06-2026 16:05
AIFS 06z de Bilt. Temperatuurrecord voor de Bilt op vrijdag met 38.3   ( 1944)  ‐   5
Julian (Enschede) ( 56m) -- 23-06-2026 14:01  
    Verberg draad   Preview
EC06-oper een stuk heter op zaterdag ( 1409)
Ryan (Etten-Leur) -- 23-06-2026 14:02
AIFS maak vrijdagmiddag korte metten… ( 1342)
Jaap-Jan (Assendelft- Zaanstad) -- 23-06-2026 14:11  
Heerlijke run vanaf zondag; aangenaam en wat neerslag ( 937)
Robin (Tiel) -- 23-06-2026 14:17
 Ik houd het op 38,2
Cees-Rotterdam -- 23-06-2026 15:43
Re: Ik houd het op 38,2 ( 53)
Ruud (Strijen) -- 23-06-2026 17:24
Volgens mij dit nog nooit gezien bij NOS Teletekst 704   ( 2261)  ‐   22‐   2
Robert (Emmeloord) -- 23-06-2026 13:42
    Verberg draad   Preview
Re: Volgens mij dit nog nooit gezien bij NOS Teletekst 704 ( 696)
Stefan (Hellevoetsluis) -- 23-06-2026 13:44
Vandaag nog voedsel inslaan! ( 661)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 13:45
Ach heerlijk... Teletekst. ( 573)
Jurgen (Erwetegem-Vlaamse Ardennen) ( 100m) -- 23-06-2026 13:46
Teletekst: de meest gebruikte app op mijn iPad. ( 369)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 23-06-2026 13:54
Re: Teletekst: de meest gebruikte app op mijn iPad. ( 31)
Harry (Echtenerbrug) -- 23-06-2026 17:08
Re: Volgens mij dit nog nooit gezien bij NOS Teletekst 704 ( 685)
Richard (Zwolle) -- 23-06-2026 13:52
Re: Teletekst, 35 jaar terug op 705 de extremen van die dag opzoeken ( 157)
Roel(Steenwijk) ( 0m) -- 23-06-2026 14:46
"De hittegolf houdt voorlopig aan...." ( 574)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 13:57
Het klopt niet, maar toch klopt het wel, kijk maar... ( 438)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 23-06-2026 14:07
En hoe zit dat dan met Eelde? 😉 ( 213)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 14:24
Dat is niet waar alles boven Schiphol, Zwolle moet opnieuw beginnen ( 211)
Riccardo Ricci (Nunspeet, Noordwest Veluwe) -- 23-06-2026 14:26  
Het is een verwachting voor Nederland. ( 133)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 23-06-2026 14:41
1 woordje erbij en je had mij niet gehoord 🙂 ( 94)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 15:13
 En dat is inderdaad de beste oplossing. 😉
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 23-06-2026 15:27
 Aaa leuk zeg! Good old teletekst.
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 14:08
Re: Volgens mij dit nog nooit gezien bij NOS Teletekst 704 ( 279)
Remco (Nijmegen) -- 23-06-2026 14:09
Re: Volgens mij dit nog nooit gezien bij NOS Teletekst 704 ( 106)
Jarno (Roosendaal) ( 2m) -- 23-06-2026 14:53
Re: Volgens mij dit nog nooit gezien bij NOS Teletekst 704 ( 63)
Wilco (Zevenhuizen) -- 23-06-2026 15:11
Re: Volgens mij dit nog nooit gezien bij NOS Teletekst 704 ( 60)
Richard (Gouda) -- 23-06-2026 15:15
NOS Teletekst 717 ( 71)
Johan (Scharnegoutum, Frl.) -- 23-06-2026 15:31
Re: Volgens mij dit nog nooit gezien bij NOS Teletekst 704 ( 26)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 17:52
Luchtspiegelingen alert!   ( 867)  ‐   4
PeterPaul (Deventer) -- 23-06-2026 13:19
    Verberg draad   Preview
Re: Luchtspiegelingen alert! ( 387)
Cees-Rotterdam -- 23-06-2026 13:26
Re: Luchtspiegelingen alert! ( 80)
PeterPaul (Deventer) -- 23-06-2026 15:18
Re: Hier (nog) niks te zien ( 594)
Wiendeld (Eelde) -- 23-06-2026 13:32
Re: Hier (nog) niks te zien ( 107)
PeterPaul (Deventer) -- 23-06-2026 15:19
ECMWF (00z) verpulverd juni-records in een groot deel van Europa   ( 2016)  ‐   5
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 12:36  
    Verberg draad   Preview
Rondje tact?   ( 740)  ‐   9
Hadassah (Waddinxveen) -- 23-06-2026 12:36
    Verberg draad   Preview
Ohw...wat een prutland leef ik toch in... ( 339)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 13:28  
Soms denk ik dat ook. ( 162)
Hadassah (Waddinxveen) -- 23-06-2026 13:41
Rotterdam Airport warmste van het land nu. ( 281)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 13:43
Rv is hier wel een ding, echt storend en maakt deze hittegolf ( 144)
Sam (Diksmuide) -- 23-06-2026 14:04
Re: Rondje tact? ( 77)
Hans (Halle-Zoersel) -- 23-06-2026 14:26
Oh wat leuk!! Waar ben je? ( 37)
Hadassah (Waddinxveen) -- 23-06-2026 15:30
Re: Oh wat leuk!! Waar ben je? ( 30)
Hans (Halle-Zoersel) -- 23-06-2026 15:57
Oh dat is ook een prachtige omgeving! ( 21)
Hadassah (Waddinxveen) -- 23-06-2026 16:03
Temps Frankrijk.   ( 1548)  ‐   11
Jaap (Enkhuizen) -- 23-06-2026 12:28
    Verberg draad   Preview
Re: Temps Frankrijk. ( 727)
Nick (Boutersem) ( 66m) -- 23-06-2026 12:41  
Re: Het gaat daar zorgelijk snel ( 394)
Ridwan (Maasland) -- 23-06-2026 12:50
Gaat redelijk gelijk op met gisteren, loopt soms net iets voor. ( 309)
Tom (Amsterdam Nieuw-West) -- 23-06-2026 12:55
Pissos (Les Landes) inmiddels 42,3 ( 580)
Bas (Wageningse Berg) -- 23-06-2026 13:03  
Lokaal afgelopen nacht een Tn van 29,7 graden ( 256)
Kevin (Almere) -- 23-06-2026 13:56  
Re: Lokaal afgelopen nacht een Tn van 29,7 graden ( 154)
Bas (Wageningse Berg) -- 23-06-2026 14:09  
Oh ja je hebt gelijk ( 101)
Kevin (Almere) -- 23-06-2026 14:15
Re: Oh ja je hebt gelijk ( 41)
Bas (Wageningse Berg) -- 23-06-2026 15:15
benieuwd of Bordeaux record opnieuw wordt gebroken ( 151)
Sam (Diksmuide) -- 23-06-2026 14:06
Ja hoor. Wel heel nipt. ( 30)
Tom (Amsterdam Nieuw-West) -- 23-06-2026 16:38
Tact: 25,0°C | Tx: 25,4°C | Virtuele en lokale hittegolf: dag 8   ( 375)  ‐   4
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 23-06-2026 12:17
    Verberg draad   Preview
Re: Tact 26,4°C, schiet omhoog nu het grotendeels opgeklaard is. ( 120)
Jeroen (Zwevegem) ( 41m) -- 23-06-2026 12:25
Hier ook dag 8 van de hittegolf die al wel vaststaat ( 122)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 12:25  
Ook hier nog twee tropische dagen nodig, maar... ( 148)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 23-06-2026 12:38
Heb jij nog geen drie tropische dagen dan? ( 98)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 12:57
Bovenluchttemps voor donderdag: vergelijking tussen modellen   ( 886)  ‐   1
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 12:08  
    Verberg draad   Preview
Ik doe AIFS er nog even bij Timo ( 412)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 12:27  
GFS06Z: Overmorgen weer wat koeler voor Noord-NL.   ( 1770)  ‐   17
Stefan (Maarssenbroek-Utrecht) -- 23-06-2026 11:57  
    Verberg draad   Preview
Ook kansen op onweerskadavers ( 973)
Julian (Enschede) ( 56m) -- 23-06-2026 12:00  
Voorgeschiedenis is ongunstig, maar de rest juist bijna perfect. ( 491)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 12:13
Hoe is de vergelijking met bodemvocht tussen 2019 en nu? ( 289)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 12:23
Re: Hoe is de vergelijking met bodemvocht tussen 2019 en nu? ( 291)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 12:24
Bijna perfect ja ( 261)
Julian (Enschede) ( 56m) -- 23-06-2026 12:31  
Re: Bijna perfect ja ( 146)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 12:45
E is ook nauwelijks kans op veertiger in pluim zuid ( 185)
Julian (Enschede) ( 56m) -- 23-06-2026 12:51
Het EPS is nu iets warmer dan in juli 2019. ( 301)
Novi (Meppel) -- 23-06-2026 12:53
Redelijk vergelijkbaar met 2019 toch? ( 280)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 12:54
 Met een veel ''gunstiger'' voorgeschiedenis
Julian (Enschede) ( 56m) -- 23-06-2026 12:55
Re: Bijna perfect ja ( 155)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 12:52
Wat is je persoonlijke inschatting? ( 104)
Roeland (Deurne - NL) -- 23-06-2026 13:19
Ik vind het helemaal prima 🙂 ( 334)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 23-06-2026 12:00
Tot nu goed uit te houden hier "StayV" 😉 ( 297)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 12:03
Re: Tot nu goed uit te houden hier "StayV" 😉 ( 29)
Stefan (Maarssenbroek-Utrecht) -- 23-06-2026 14:58
Re: Dat " wat koeler" is helemaal niet erg ( 648)
Wiendeld (Eelde) -- 23-06-2026 12:05
Noordwest ( 337)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 13:10  
Ennnnnnn we hebben er weer eentje hoor... ja hoor.   ( 1399)  ‐   20
Robert(Vlaardingen) -- 23-06-2026 11:30
    Verberg draad   Preview
Re: Ennnnnnn we hebben er weer eentje hoor... ja hoor. ( 537)
Dennis (Nieuw-Vossemeer) -- 23-06-2026 11:35
Re: Ennnnnnn we hebben er weer eentje hoor... ja hoor. ( 326)
Boyan (Zwijndrecht NL) ( -1m) -- 23-06-2026 11:39
Het Winbericht was veel leuker ( 339)
Herman (Den Helder) ( 4m) -- 23-06-2026 11:44
Re: Het Winbericht was veel leuker ( 67)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 13:23
Die term is door Weeronline bedacht, het is een hittegolf +5 graden ( 334)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 11:47
ja, mee eens. ( 184)
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 11:51
Ook eens, doet recht aan de intensiteit van de warmte ( 129)
Johan (Scharnegoutum, Frl.) -- 23-06-2026 12:02
Waar is het woord "hitte-dome" ( 162)
Guus (Drachten) -- 23-06-2026 12:08  
 hier wel courant sprake van hittekoepel in weersverwachtingen en media
Peter (Mariakerke bij Gent) ( 7m) -- 23-06-2026 13:36
Re: Waar is het woord "hitte-dome" ( 30)
Peter (Ameide) ( 0m) -- 23-06-2026 13:47
Hittegolfverloop 1976 versus 2026. Volkel. ( 579)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 11:47  
 goed bezig Koos. Ben benieuwd
Martijn (Den Bosch) -- 23-06-2026 12:06
Re: Hittegolfverloop 1976 versus 2026. Volkel. ( 170)
Seppie (Buren GLD.) -- 23-06-2026 12:11
Re: Hittegolfverloop 1976 versus 2026. Volkel. ( 59)
Rizky (Ninove) -- 23-06-2026 13:17
Re: Hittegolfverloop 1976 versus 2026. Volkel. ( 120)
Seppie (Buren GLD.) -- 23-06-2026 12:32
Helaas gaf Volkel toen geen zonuren op zie ik ( 89)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 12:34  
Re: Helaas gaf Volkel toen geen zonuren op zie ik ( 56)
Seppie (Buren GLD.) -- 23-06-2026 13:07
Re: Ennnnnnn we hebben er weer eentje hoor... ja hoor. ( 221)
Jarno (Roosendaal) ( 2m) -- 23-06-2026 11:49
Ben benieuwd of we de 32 graden gaan halen vandaag?   ( 837)  ‐   18
Ronald (Rosmalen) -- 23-06-2026 11:15
    Verberg draad   Preview
 @ beheer. Is bundelen de komende dagen een idee?
Marco (Bloemendaal aan zee) -- 23-06-2026 11:17
Aangename warmte in het Friese, Tact 20,8°C ( 284)
Jan Gerke (Damwoude) -- 23-06-2026 11:21
En toch zweet ik me de naden uit. ( 339)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 23-06-2026 11:23
Je gaat toch geen gras bij de buren maaien? ( 186)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 11:40
 Zeker niet met dit weer 😀
Jan Gerke (Damwoude) -- 23-06-2026 11:52
Het moest toch! ( 94)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 23-06-2026 11:58
Als dank voor waardering! 😀 ( 118)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 23-06-2026 11:57
Ben blij dat je blijft posten Gerrit-Jan ( 63)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 12:21
Re: Ben blij dat je blijft posten Gerrit-Jan ( 16)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 23-06-2026 16:51
A3 had het gisteravond in zij guidance staan ( 351)
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 23-06-2026 11:27
Tact 21,8 C, maar de zon komt nu door... ( 226)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 11:30
Re: Tact 21,8 C, maar de zon komt nu door... ( 169)
Ronald (Rosmalen) -- 23-06-2026 11:33  
Verhip ja! We hebben hier stadsschapen... ( 147)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 11:40
 Let maar op, het kan snel gaan hoor!
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 23-06-2026 11:37
Re: De Bilt om 11.50u ook ineens een Tx van 25°C ( 50)
Justin (Ede) ( 28m) -- 23-06-2026 12:04
 Tact 22.4 zon breekt steeds meer door.
Dennis (Nieuw-Vossemeer) -- 23-06-2026 11:37
Kaders trekken snel OZO-waarts en lossen ook snel op. ( 149)
Stefan (Maarssenbroek-Utrecht) -- 23-06-2026 11:49  
Icon 6z: eerste run die actuele situatie kan extrapoleren op temps   ( 1684)  ‐   5
Sam (Diksmuide) -- 23-06-2026 10:53
    Verberg draad   Preview
nog detailkaartje voor vlaanderen: pas vnvnd hoogste maxima ( 904)
Sam (Diksmuide) -- 23-06-2026 10:58
De wind op het strand (Windekind) is ondertussen, na een tijdje uit ( 226)
Marc (Lierde O-Vl) ( 45m) -- 23-06-2026 11:23
Voorlopig ook nog weinig aan de hand in het noorden ( 575)
Robert (Emmeloord) -- 23-06-2026 10:58
Re: Bewolking lijkt nu wel in sneltempo te breken, dus die 30°C moet ( 267)
Jeroen (Zwevegem) ( 41m) -- 23-06-2026 11:22  
Vrijdag 23 graden op T850 hPa, 41 graden in Limburg ( 527)
Kevin (Almere) -- 23-06-2026 11:33  
Verwachtingen over de oceaan & het continent   ( 676)  ‐   3
Luc (Recht) ( 455m) -- 23-06-2026 10:22
    Verberg draad   Preview
+48u: België maakt zich op voor een steeds intensere warmteperiode. ( 195)
Luc (Recht) ( 455m) -- 23-06-2026 11:09  
Uitzonderlijke hittegolf heeft hoogtepunt tegen het einde van de week ( 60)
Luc (Recht) ( 455m) -- 23-06-2026 12:36
België: verwachtingen voor de volgende dagen (Multimodel BMCB) ( 20)
Luc (Recht) ( 455m) -- 23-06-2026 15:31
Lichtende nachtwolken bij dageraad   ( 701)  ‐   1‐   4
PeterPaul (Deventer) -- 23-06-2026 09:42
    Verberg draad   Preview
 Mooie observatie PeterPaul
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 11:00
Regen is na lang gedruppel nu aan 't doorzetten - radaranimatie   ( 1329)  ‐   12
Peter (Mariakerke bij Gent) ( 7m) -- 23-06-2026 09:27  
    Verberg draad   Preview
Re: nu wel animatie ( 320)
Peter (Mariakerke bij Gent) ( 7m) -- 23-06-2026 09:38
Re: nu wel animatie ( 185)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 09:47
Re: Als die trailende buien het volhouden zit er misschien toch onweer ( 333)
Peter (Mariakerke bij Gent) ( 7m) -- 23-06-2026 09:39
Hier voorlopig enkel wat gedruppel ( 186)
luk@sinaai -- 23-06-2026 09:48  
Re: Regen is na lang gedruppel nu aan 't doorzetten - radaranimatie ( 270)
Lievro (Wetteren) -- 23-06-2026 09:44
 Re: idd, die radartoren slokt alles op gewoon
Peter (Mariakerke bij Gent) ( 7m) -- 23-06-2026 10:39
Waar ik vanmorgen al op hintte lijkt de regen gewoon op te lossen. Wij ( 60)
Marc (Lierde O-Vl) ( 45m) -- 23-06-2026 11:05
Re: stelde hier uiteindelijk niks voor idd, nog geen 1.5mm ( 13)
Peter (Mariakerke bij Gent) ( 7m) -- 23-06-2026 13:46
Wat een luxe! Hier grijs en 19,3 C. Twintig graden gaan we niet halen ( 208)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 10:20
Bij ons is het IJsselmeer drooggevallen, zie ik. ( 423)
Bart (Abcoude) ( 0m) -- 23-06-2026 10:23
 Wanneer maakt KMI dit eigenlijk eens openbaar? Blijft duren
Nicolas (Waregem) ( 48m) -- 23-06-2026 11:39
Re: gaat nooit gebeuren, tijden van krimpende budgetten ( 23)
Peter (Mariakerke bij Gent) ( 7m) -- 23-06-2026 13:43
ECMWF 00z Pluim Midden, 23 juni 2026   ( 2382)  ‐   19
Kevin (Almere) -- 23-06-2026 09:20
    Verberg draad   Preview
Na het weekend terug naar normaal? ( 782)
Peter - Drogeham (Fr) -- 23-06-2026 09:24
 idd einde hittegolf dan. Lijkt me ook prima.
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 09:52
Re: Na het weekend terug naar normaal? ( 265)
Harry (Echtenerbrug) -- 23-06-2026 10:24
 Betere outdoor kleding aanschaffen 😉
Peter - Drogeham (Fr) -- 23-06-2026 11:12
Re: ECMWF 00z Pluim Midden, 23 juni 2026 ( 518)
Noah (Tilburg) -- 23-06-2026 09:25
Maand ruim 3 °C warmer dan de norm. De Bilt ( 786)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 09:26
En juli volgt met een zelfde patroon? ( 158)
Peter (Haarlem) -- 23-06-2026 10:56
Dat is helemaal afwachten. EC-46 houdt het warm in elk geval ( 188)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 11:13
 Heerlijk leefbare temperaturen na het weekend
Julian (Enschede) ( 56m) -- 23-06-2026 09:27
Pluim voor regio Z-NL: eerst bakhitte, na weekeinde afkoelend ( 1021)
Roeland (Deurne - NL) -- 23-06-2026 09:47
De pluim laat een potentieel uitzonderlijk hete juniperiode zien ( 443)
Sander (Tegelen) ( 42m) -- 23-06-2026 09:58
Re: ECMWF 00z Pluim Midden, 23 juni 2026 ( 327)
Willem (Varsenare) -- 23-06-2026 09:51
Re: ECMWF 00z Pluim Midden, 23 juni 2026 ( 261)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 09:59
Dat wordt weer laatste in de weerpoll... ( 211)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 10:22
Dat was dan de grootste juni-hittegolf ooit dus ( 262)
Daniël (Aalsmeer) ( -4m) -- 23-06-2026 10:27  
Re: ECMWF 00z Pluim Midden, 23 juni 2026 ( 120)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 10:57
Oper flink "afgekoeld". Gemiddelde nagenoeg gelijk ( 338)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 10:57
Fijn dat je hier weer post! ( 62)
Alie (Weebosch gem Bergeijk NL) ( 37m) -- 23-06-2026 12:03
@KNMI: code oranje in N-NL?   ( 1190)  ‐   27
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 09:18  
    Verberg draad   Preview
Kan voor vrijdag toch nog opgeschaald worden? ( 572)
Justin (noordeloos) ( -2m) -- 23-06-2026 09:25  
Tot en met tenminste vrijdag staat er. Handeling vergt tijd. ( 240)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 09:31
Re: Tot en met tenminste vrijdag staat er. Handeling vergt tijd. ( 171)
Justin (noordeloos) ( -2m) -- 23-06-2026 09:39
 Jullie? Lelystad ligt in het oranje gebied 😁
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 09:43
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 258)
erik(Groningen) -- 23-06-2026 09:28
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 134)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 09:33
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 74)
erik(Groningen) -- 23-06-2026 10:16
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 62)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 10:21  
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 45)
erik(Groningen) -- 23-06-2026 10:47
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 31)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 11:19
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 27)
erik(Groningen) -- 23-06-2026 11:45
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 46)
Harry (Echtenerbrug) -- 23-06-2026 10:31
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 24)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 11:20
Waarschuwing is tot donderdag 08:00 uur ( 353)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 09:32
En dan worden klimatologische verschillen ook genegeerd ( 146)
Emil (Groningen) ( 5m) -- 23-06-2026 09:40
Re: En dan worden klimatologische verschillen ook genegeerd ( 96)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 09:46
Re: En dan worden klimatologische verschillen ook genegeerd ( 169)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 09:50  
Vrijdag, zaterdag, zondag zou voor het NO nog mogelijk kunnen zijn ( 151)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 10:05
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 122)
Nathan (ZO Azie/Oceanie) ( 1m) -- 23-06-2026 09:45
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 75)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 09:47
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 106)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 09:51
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 81)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 09:59
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 51)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 10:10
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 47)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 10:16
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 44)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 10:22
Re: @KNMI: code oranje in N-NL? ( 56)
erik(Groningen) -- 23-06-2026 10:28
Was deze bewolking verwacht?   ( 1122)  ‐   6
Carlos (Vaals) ( 251m) -- 23-06-2026 08:56
    Verberg draad   Preview
Re: Was deze bewolking verwacht? ( 655)
Jan (Nijmegen) ( 14m) -- 23-06-2026 08:57
Re: Was deze bewolking verwacht? ( 529)
Carlos (Vaals) ( 251m) -- 23-06-2026 09:02
Re: Was deze bewolking verwacht? ( 141)
Ewald (Almelo) -- 23-06-2026 09:45
Als je nog even van koele lucht wilt genieten: nu naar buiten! ( 437)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 09:07
Hier drukkend warm en naderende opklaringen ( 578)
Nick (Wierden) -- 23-06-2026 09:08
Re: Was deze bewolking verwacht? ( 98)
Johan R (Sleen) -- 23-06-2026 10:25
Rondje Binnentemperatuur   ( 712)  ‐   34
Mark (Rijssen) -- 23-06-2026 08:18
    Verberg draad   Preview
Re: Rondje Binnentemperatuur ( 252)
Rob (Ankeveen) -- 23-06-2026 08:35  
Rondje Binnentemperatuur, 20 graden ( 187)
Theo (Buren Ameland) -- 23-06-2026 08:41
Hier ook van 25 naar 22 ( 248)
Sander (Boxtel) -- 23-06-2026 08:40
Ventilator zolderraam ? ( 189)
Pim (De Mortel) -- 23-06-2026 08:55
Klopt, op onze zolder staan ramen altijd open... ( 132)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 09:10
Klopt, zo koel ik al jaren de zolder als er geen wind staat. ( 20)
Tim (Monster) ( 0m) -- 23-06-2026 11:26
Re: Rondje Binnentemperatuur ( 150)
Jan (Kampen) -- 23-06-2026 08:40
18,5 graden, zonder airco ( 424)
Robert (Emmeloord) -- 23-06-2026 08:41
Re: Brrr ( 245)
Ridwan (Maasland) -- 23-06-2026 08:47
Re: 18,5 graden, zonder airco ( 253)
Stefan (Wezep) ( 2m) -- 23-06-2026 08:48
Re: 18,5 graden, zonder airco ( 239)
Richard (Gouda) -- 23-06-2026 08:55
 Lijkt mij ook onmogelijk...
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 09:12
Hoezo? ( 123)
Danny (Veliko Tarnovo, Bulgarije) ( 622m) -- 23-06-2026 09:23
 En dat zeg je middenin een hittegolf?
Paul (Geldrop) -- 23-06-2026 09:09
Hoe kan dat nou? ( 198)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 09:11
De beste man meet in zijn (wijn)kelder. ( 138)
Kevin (Lubbeek) ( 70m) -- 23-06-2026 09:20  
Ik vermoed een schuilplaats onder de wijnkelder... ( 69)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 09:59
Re: Hoe kan dat nou? ( 92)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 10:12
Re: 26 graden ( 152)
Ridwan (Maasland) -- 23-06-2026 08:45
 Vanochtend 25.4°C
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 08:46
Als je deuren weer sluit loopt de T direct binnen weer op ( 158)
Marcel (Groningen) ( 0m) -- 23-06-2026 08:52  
Rond de 22/22.5. Ramen open en vloerkoeling aan. ( 86)
Walter (Ridderkerk, NL) -- 23-06-2026 08:54
Thuis niet verlucht omdat ik weg moet. ( 134)
Katya - As (B) ( 74m) -- 23-06-2026 08:54  
Slaapkamer 25°C - woon kamer 27°C ( 115)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 23-06-2026 08:58
Re: Rondje Binnentemperatuur ( 61)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 08:59
T binnen 20,9 °C. Buiten 17,9 °C. ( 65)
Koos Spakman (Froombosch) ( 0m) -- 23-06-2026 09:02
Re: Rondje Binnentemperatuur ( 66)
Carlos (Vaals) ( 251m) -- 23-06-2026 09:04
Tact woonkamer 24.5 graden. Valt nog mee in deze lokale hittegolf ( 73)
Sander (Tegelen) ( 42m) -- 23-06-2026 09:13  
Rondje relatieve vochtigheid😉 ( 55)
Bela (Bergen op Zoom) -- 23-06-2026 09:50  
Re: Rondje relatieve vochtigheid😉 ( 34)
Sander (Tegelen) ( 42m) -- 23-06-2026 10:15
In de bui wel inderdaad. ( 24)
Bela (Bergen op Zoom) -- 23-06-2026 11:07  
Klopt, hier 79% maar liefst ( 17)
Mathijs (Brugge) ( 4m) -- 23-06-2026 11:39
27 graden ( 11)
Floris (Utrecht) -- 23-06-2026 13:04
Al 4,8 mm - regent goed 🙂 mooi meegenomen   ( 713)  ‐   8
Bart (Veurne) -- 23-06-2026 08:11  
    Verberg draad 
Professioneel kustweerbericht mag ook eens "nowcasten" ( 391)
Dimitri (Oostende) -- 23-06-2026 08:18
Re: Professioneel kustweerbericht mag ook eens "nowcasten" ( 146)
Gert C (Drongen) ( 11m) -- 23-06-2026 08:46
Ik ga alvast duimen want dit moet bijzonder frustrerend zijn... ( 78)
Dimitri (Oostende) -- 23-06-2026 09:05
het lijkt zelfs nog te intensiveren op de noordzee ( 482)
Sam (Diksmuide) -- 23-06-2026 08:28  
Opvallend zo'n bui van paar honderd kilometer😉 ( 427)
Bela (Bergen op Zoom) -- 23-06-2026 08:34  
 Altijd maar weer Veurne 🙂 🙂 🙂
Gert (S-L-Houtem in O-Vl) -- 23-06-2026 09:10
Re: Altijd maar weer Veurne 🙂 🙂 🙂 ( 83)
Lievro (Wetteren) -- 23-06-2026 09:13
Nee hoor ook Nieuwpoort al een tijdje ( 38)
Marnix(Nieuwpoort) -- 23-06-2026 09:53