Heeft daar niets mee te maken...

Bericht van: Arjen (Jessheim, Noorwegen) , 19-04-2018 22:32 

Maar alles met aircraft performance, bestuurbaarheid en berekeningen. Starten en landen liefst tegen de wind in, maar van de zijkant (in vakjargon crosswind genoemd) is ook acceptabel, maar tot een maxiumum van ongeveer 35 knopen, wind van achteren (tailwind) wordt in principe niet gedaan, maar is bij groot deel van de types toegestaan tot 10 knopen op een droge baan. Overigens is voor landen een veel kortere baanlengte benodigd dan bij het starten, dat komt omdat A, het vliegtuig lichter is wanneer het land (brandstof immers verbruikt) en B omdat bij het starten de start afgebroken zou kunnen worden en je dan nog baanlengte genoeg over moet hebben om te stoppen. 


Tact 22 C | Ineens komen hier enorm veel vliegtuigen vanuit het oosten   ( 1123)
Dex (Duivendrecht) -- 19-04-2018 20:34
Ik zou nog verder willen gaan. Ik hoor ze ook, en dat betekent...   ( 793)
Steph. (Haarlem) ( 4m) -- 19-04-2018 20:43
Bevestiging...   ( 843)
Steph. (Haarlem) ( 4m) -- 19-04-2018 20:56
Re: Tact 22 C | Ineens komen hier enorm veel vliegtuigen vanuit het oo   ( 591)
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 19-04-2018 21:13
Ja. Absoluut.   ( 583)
Steph. (Haarlem) ( 4m) -- 19-04-2018 21:17
Heeft daar niets mee te maken...   ( 439)
Arjen (Jessheim, Noorwegen) ( 204m) -- 19-04-2018 22:32
Dank voor de uitleg!   ( 325)
Steph. (Haarlem) ( 4m) -- 19-04-2018 22:45
Re: Dank voor de uitleg!   ( 285)
Arjen (Jessheim, Noorwegen) ( 204m) -- 19-04-2018 22:49
Dank voor deze uitleg! Maakt ook voor mij...   ( 282)
Robin (Tiel) -- 19-04-2018 23:10
Re: Tact 17,4. En wat staat die maan nu mooi helder zeg 🙂   ( 351)
Jean Paul (Terneuzen) -- 19-04-2018 22:36
  Ik dacht even aan iets anders bij die titel...  
Daniel (Amsterdam-Zuidoost) -- 20-04-2018 09:42