Het weer in de breedste zin is anno nu gewoon een commercieel product, wat door het ene commerciele bedrijf verkocht wordt aan het andere commerciele bedrijf. En daar waar kassa rinkelt verdwijnen (helaas maar al te vaak) principes, normen en waarden als de spreekwoordelijke sneeuw voor de zon. Het mag toch duidelijk zijn dat de meesten onder ons (en laten we niet naïef zijn, zeer zeker dit soort commerciele (weer)bedrijven ook) dondersgoed weten hoe de 'Social Media' werken? Onder het motto "De Kop Hoeft Niet Te Kloppen, Zolang U Er Maar Op Reageert/Klikt" kun je lekker scoren. Met hypes en virals valt nou eenmaal veel geld te verdienen. Nuance en onderbouwing staan daarbij alleen maar in de weg, Wie neemt er nog de tijd om een online artikel volledig te lezen? Bijna niemand en dat gegeven is ideaal commercieel uit te buiten. Het geval van gisteren vormt daarop geen enkele uitzondering en laat eens en temeer maar weer duidelijk zien dat zodra de kudde op hol slaat hij moeilijk te stoppen is.
Quote selectie