Exact 1 week geleden kregen we volgende pluim voorgeschoteld. Een tropische dag 4-5-6-7 "en dan zal het wel afkoelen".
Intussen weten we dat de eenzame uitbijter(s) in het GKb van de pluim (zelfs 1 voor 26-27 juli) de werkelijkheid het meest benaderen!
Dit is een schoolvoorbeeld van de zomerse Postma-doctrine: in een hete zomer komen de heetste opties vaker uit dan de koelste.
Ik ben zeer bevreesd dat de afkoeling die we in de pluim zien voor komende week straks volledig verschroeid wordt door een verlenging van de hittegolf.
Al de procenten van leden met NW-component ten spijt, de zomer kiest haar eigen weg. En die moet volgende week nog genomen worden.
