Dat bedoelt Eric denk ik ook. Drie stations zijn sowieso opnieuw begonnen vandaag: Leeuwarden, Eelde en Nieuw Beerta bijvoorbeeld. Was ook best wel forse inval van koelere en drogere lucht die m.i. wel wat werd onderschat.
Vandaag haalde ook een aantal stations geen 25 graden en die kunnen dus óók opnieuw beginnen met tellen. De rest laat ik bij onze statistici die dat feilloos bijhouden.
De Bilt had er ook slechter af kunnen komen als het om hittegolven gaat. Met 1 tropische dag is het nog geen supersnel binnenhalen ervan. Misschien lange adem deze aanstaande hittegolf.