Persoonlijk vind ik 'hete dag' een betere benaming dan 'extreem warm'.

Bericht van: Tom (Bennekom-W) , 22-06-2026 23:57 

Want 'extreem' betekent eigenlijk 'nauwelijks voorkomend', of 'uitzonderlijk'.  En het lijkt erop dat dagen met een Tmax van tenminste 35 graden, ook in ons land steeds 'normaler' gaan worden. Zo een dag dus een 'hete dag' noemen, dekt de lading beter. 

Nooit weergek geworden. Ik ben het altijd al geweest!

Hittegolfupdate - Een dagje niet tropisch   ( 1441)
Tim (Langbroek) -- 22-06-2026 21:48
Re: Hittegolfupdate - Een dagje niet tropisch   ( 204)
Mike (Etten-Leur) -- 22-06-2026 22:47
Mooie update Tim! Het is alleen 'extreem warme dag' bij 35   ( 133)
Jordi (Utrecht/Ruurlosebroek) -- 22-06-2026 23:38
Persoonlijk vind ik 'hete dag' een betere benaming dan 'extreem warm'.   ( 83)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 22-06-2026 23:57