Want 'extreem' betekent eigenlijk 'nauwelijks voorkomend', of 'uitzonderlijk'. En het lijkt erop dat dagen met een Tmax van tenminste 35 graden, ook in ons land steeds 'normaler' gaan worden. Zo een dag dus een 'hete dag' noemen, dekt de lading beter.