Het zou ongekend zijn. Ik zie de media al groots uitpakken.
“De temperatuur stijgt als een raket omhoog. Na een lokale tropennacht is het om 8 uur op veel plaatsen al 23 graden, waar men het dinsdag in De Bilt bijvoorbeeld nog met ruim 16 graden moest doen. Kampeerders branden zowat hun tent uit in de warme junizon, die vandaag vrij spel heeft. De code oranje is niet uit de lucht gegrepen. Voor Limburg heeft het KNMI zelfs een code rood afgegeven. Maar ook de noordelingen moeten er aan geloven.”
Wie zal het zeggen? De morgenstond heeft goud in de mond en een goed begin is het halve werk.
Quote selectie
( 156)