Kan me herinneren dat tot eigenlijk 1990 het overschrijden van de 35oC-grens heel uitzonderlijk was. In augustus 1990 maakte ik dat echt zelf mee.
Nu is dat geen bijzonderheid meer en wordt bijna elk jaar die waarde bereikt of overschreden..ook in het zuidwesten.
Toch blijft de hittegolf van 1976 een heel bijzondere. Dat het erna trouwens bijna 3 weken koel en wisselvallig was..is een andere zaak. Zeker in het hoogseizoen viel dat nogal tegen. Charmanter vond ik de grote hittegolf van augustus 1975 omdat die out of the blue kwam en een einde maakte aan een periode van 25 jaar zónder hittegolf. (Behalve Eelde)