Ik lees bij de criteria KNMI bij code Oranje het volgende:
Georganiseerde onweersbuien met plaatselijk één of meer van de volgende verschijnselen:
Vervolgens lees ik bij de waarschuwing code Geel voor Groningen het volgende:
Kans op zware onweersbuien met grote hagelstenen (2-5 cm), windstoten (75-100 km/uur) en zware regen. Dit kan op meerdere plaatsen voor overlast en schade zorgen.
........................................................
.........................................................
Kunnen wij ons ook bij Duitsland aansluiten?
Quote selectie