Even een repost van mijn bericht van vannacht, omdat deze toch wel snel weggezakt was zo midden in de nacht. 
- - - - - - - - - - - - -
Het had allemaal wel supercel-achtige allures en gezien er ook uit de buien berichten zijn gekomen vanuit de Noordoostpolder dat er 5cm hagel in zat, zou het niet gek zijn dus.
Foto's gemaakt bij Zalk, Ens (op tijd weer weggegaan voor de bui), Hattemerbroek, Zwolle en Hattem.
Opvallend veel CG's waarbij er geen vertakkingen zichtbaar waren...
![]()
![]()
De IJssel bij Zalk. Wallcloud? Zeg het maar...
![]()
![]()
Even snel een paar kiekjes op de dijk bij Ens richting Dronten gezien.
![]()
Doorkomst arcus met rolwolk er onder met bij ons pittige windstoten.
![]()
Uiteraard ook even wat fotograferen bij het spoor
hier bij Hattemerbroek. Diverse crawlers.
![]()
![]()
Daarna nog even bij het Engelse Werk bij Zwolle gekeken. Ook hier weer een supercel(?) of in ieder geval een stijgstroom zo lijkt het.
![]()
![]()
De daarna volgende bui vanaf de kant van Hattem gezien:
![]()