Re: wordt gevormd door stevige inflow

Bericht van: leviathanfd (Heerlen) , 19-06-2026 21:16 

Bow echo... en er is sprake van een RIJ (rear inflow jet). Door de outflow en nog wat zaakjes (even simpel houden) is het dus een coldpool...

Er is sprake van meso high en mesolow... en die RIJ is zelfversterkend...

wat je ziet is eigenlijk de jet die de grond raakt...

https://www.facebook.com/francois.debets.7/

21u: actueel weer in deze draad bundelen (om 21.30u volgende draad)   ( 1833)
Saskia (Diepenveen) ( 5m) -- 19-06-2026 20:53
We zijn er goed vanaf gekomen   ( 878)
Roald (Terneuzen) -- 19-06-2026 20:55
Geen constant onweer daar? Geen stroboscoop?   ( 201)
Jorge (Middelburg) -- 19-06-2026 21:02
  Jawel maar geen wind of hagel  
Roald (Terneuzen) -- 19-06-2026 21:04
Ook gee hagel hier, wel rainrate van 50 mm/uur (nu 8 mm gevallen).   ( 103)
Jorge (Middelburg) -- 19-06-2026 21:08
Shelf in zicht. Komt snel dichterbij.   ( 247)
Eric, Rotterdam -- 19-06-2026 21:16
  Prachtige, indrukwekkende wolken vastgelegd Roald  
Tinus Lichtenvoorde ( 20m) -- 19-06-2026 21:04
Re: We zijn er goed vanaf gekomen   ( 162)
Robert (Sint Philipsland) -- 19-06-2026 21:15
Radarbeeld 20:50   ( 650)
Ronald (De Lutte - Overijssel) -- 19-06-2026 20:58
Onverwacht al zware regen nu.)   ( 353)
Eric, Rotterdam -- 19-06-2026 20:59
  En nu ook onweer. 🙂  
Eric, Rotterdam -- 19-06-2026 21:01
Dikke druppels en af en toe gerommel   ( 106)
Wouter (Schipluiden) ( -2m) -- 19-06-2026 21:02
Ik was net op tijd thuis in Delft, voordat de regen begon.   ( 44)
Anna(Delft -- 19-06-2026 21:17
Re: Onverwacht al zware regen nu.)   ( 115)
Walter (Ridderkerk, NL) -- 19-06-2026 21:19
Krachtig wind-front aan de oostelijke zijde   ( 582)
Yaro (Wommelgem, Antwerpen) ( 14m) -- 19-06-2026 20:59
Stroboscopisch onweer, constant gerommel en (bijna) stortregen.   ( 208)
Jorge (Middelburg) -- 19-06-2026 21:01
Re: Stroboscopisch onweer, constant gerommel en (bijna) stortregen.   ( 106)
Jeroen (Middelburg) -- 19-06-2026 21:10
2de complex N-FR   ( 623)
Yaro (Wommelgem, Antwerpen) ( 14m) -- 19-06-2026 21:02
Hier trok het net langs   ( 356)
olav (huizen.N.H.) -- 19-06-2026 21:03
Hier grijs, droog, en nog altijd dik 30 graden   ( 166)
Roeland (Deurne - NL) -- 19-06-2026 21:04
  Zuid-Holland nu ook code oranje  
Wouter (Schipluiden) ( -2m) -- 19-06-2026 21:05
Onverwachts onweer te horen hier,   ( 136)
Siegert (Aalten) -- 19-06-2026 21:05
Venijnige slang   ( 505)
Zwiet (Den Bosch) ( 4m) -- 19-06-2026 21:06
Middelburg en Vlissingen krijgen de volle laag!   ( 230)
Ronald (De Lutte - Overijssel) -- 19-06-2026 21:07
Windstoot van 113 km/u in Vlissingen.   ( 503)
Novi (Meppel) -- 19-06-2026 21:08
  Vandaar die vele meldingen bij de brandweer momenteel  
Ronald (De Lutte - Overijssel) -- 19-06-2026 21:08
Groene lucht en veel bliksem   ( 407)
Fabian (Bergen op Zoom) ( 8m) -- 19-06-2026 21:08
LP supercel?   ( 463)
Yaro (Wommelgem, Antwerpen) ( 14m) -- 19-06-2026 21:08
Tilburg zit onder de pannenkoek   ( 385)
Mathijs (Tilburg) ( 16m) -- 19-06-2026 21:09
zicht op bui bij Rijswijk: flinke CG   ( 285)
Marcel (Den Haag) -- 19-06-2026 21:11
Vanuit Workum onweer hoorbaar van ontwikkelende bui Afsluitdijk   ( 228)
Jan (Workum, FRL) -- 19-06-2026 21:11
Kan iemand deze boog/kronkel duiden?   ( 521)
Martine, Tholen -- 19-06-2026 21:11
Re: wordt gevormd door stevige inflow   ( 349)
Jeroen (Zwevegem) ( 41m) -- 19-06-2026 21:13
Re: wordt gevormd door stevige inflow   ( 235)
leviathanfd (Heerlen) -- 19-06-2026 21:16
outflow was ook krachtig   ( 152)
Yaro (Wommelgem, Antwerpen) ( 14m) -- 19-06-2026 21:25
Re: wordt gevormd door stevige inflow   ( 204)
Remco (Belfeld gem Venlo) -- 19-06-2026 21:16
Klopt! Veel wind aan de voorzijde.   ( 262)
Martine, Tholen -- 19-06-2026 21:19
Re: Kan iemand deze boog/kronkel duiden?   ( 233)
Erme (Brussel) -- 19-06-2026 21:14
Donders hoorbaar van de bui boven Delft   ( 338)
Tim (Rijswijk) ( 1m) -- 19-06-2026 21:13
Fraai zicht op de bui Markermeer   ( 364)
Stefan (Wezep) ( 2m) -- 19-06-2026 21:14
2de droge onweersbui   ( 138)
Marco (Sassenheim) -- 19-06-2026 21:19
  Gaat weer sproeien worden. Ik verwacht een lange droge periode hier.  
Julian (Enschede) ( 56m) -- 19-06-2026 21:24
Nog steeds gedonder hoorbaar uit de Duitse bui   ( 68)
Siegert (Aalten) -- 19-06-2026 21:25