Re: Mijn probleem me de term hittekracht is , is het gegeven

Bericht van: Rutger (Meppel) , 22-06-2026 16:59 

Wie kan of wil hier nadere duiding aan geven?

Volledig mee eens, ik kan er ook niks mee. De tabel gebruikt voor de omzetting van WBGT is wel te vinden in het technisch rapport daarover.

Ik heb liever gewoon de werkelijke WBGT, dat is een stuk minder verwarrend. Alles plat slaan met een index voegt weinig toe, een luchtdruk index van 4 of een dauwpunt index van 6 zegt denk ik ook niemand iets.


KNMI_Hittekracht vs. NOAA_HeatRisk   ( 450)
Anton (Hengelo) ( 17m) -- 22-06-2026 16:44
Re: KNMI_Hittekracht vs. NOAA_HeatRisk   ( 165)
Rutger (Meppel) -- 22-06-2026 16:54
Mijn probleem me de term hittekracht is , is het gegeven   ( 163)
Tinus Lichtenvoorde ( 20m) -- 22-06-2026 16:57
Re: Mijn probleem me de term hittekracht is , is het gegeven   ( 115)
Rutger (Meppel) -- 22-06-2026 16:59
Kost misschien ook even tijd.   ( 89)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 22-06-2026 17:08
Maar er is toch eerst onderzoek naar gedaan neem ik aan? Hoe te gebrui   ( 38)
Tinus Lichtenvoorde ( 20m) -- 22-06-2026 17:42
Re: Maar er is toch eerst onderzoek naar gedaan neem ik aan? Hoe te ge   ( 32)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 22-06-2026 17:50
De hoogste hitteindex volgens het KNMI...   ( 94)
Mark (Bennekom) -- 22-06-2026 17:17
Re: De hoogste hitteindex volgens het KNMI...   ( 74)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 22-06-2026 17:20
Re: De hoogste hitteindex volgens het KNMI...   ( 89)
Rutger (Meppel) -- 22-06-2026 17:29
  Dank voor de reacties, heren!  
Mark (Bennekom) -- 22-06-2026 18:14
Re: Bij windstil weer lijkt KNMI WBGT te overschatten   ( 15)
Ridwan (Maasland) -- 22-06-2026 19:17
Re: Bij windstil weer lijkt KNMI WBGT te overschatten   ( 11)
Rutger (Meppel) -- 22-06-2026 19:37