Maar niet helemaal. Ik moet het maar zien hoor. Veel plekken hebben al een maandsom van meer dan 100 mm en err zijn plekken met 200 mm afgelopen 2 maanden.
Dat vocht verdampen kost gewoon allereerst energie. Daarnaast zijn er altijd risico´s op kadavers én is de luchtvochtigheid stuk hoger dan in 2019.
Dat het in 2019 zo heet werd had te maken met de perfecte voorgeschiedenis, die zeer droog was. Met een normale voorgeschiedenis was die veertiger niet gelukt. Nu is de voorgeschiedenis misschien zelfs natter dan de normaal.Ik geloof er niet in, maar ik laat me graag verrassen of verassen....
Dat is ook exact hoe ik het zie. Die 40 is nogal een horde waarin alles mee moet zitten, dat legde ik ook uit aan Hadassah. Maar deze extra week hitte is al erger geworden dan ik toen voor mogelijk hield. Ik zie ook weinig 40 in de modellen voor Nederland. Als het ergens lukt qua voldoende verdamping de afgelopen dagen, veel hitte opbouw dan is het oost Brabant en Limburg.
Quote selectie
( 335)
( 299)
( 32)