Re: Bijna perfect ja

Bericht van: Jelmer (Vlaardingen) , 23-06-2026 12:52 

Modellen houden natuurlijk ook gewoon rekening met meer vocht, dat zie je vooral bij ECMWF heel (misschien wel té😉 sterk in het rivierengebied. We beginnen vrijdagochtend denk ik zo'n 4 graden hoger dan in 2019, dus je hebt ook gewoon een stuk minder opwarming nodig overdag. 

Overigens heb ik het niet alleen over de grens van 40°C, maar bijvoorbeeld ook over het landelijk all-time record van 37.5°C in De Bilt. Of wat dacht je aan de eerste 35°C ooit gemeten in Leeuwarden. In het zuiden en oosten staan de records na 2019 heel scherp, maar er zijn er ook een boel die we mogelijk wel kunnen verbreken. 

Actuele weerkaarten en verwachtingen: Weatherconsult.nl

GFS06Z: Overmorgen weer wat koeler voor Noord-NL.   ( 1790)
Stefan (Maarssenbroek-Utrecht) -- 23-06-2026 11:57
Ook kansen op onweerskadavers   ( 977)
Julian (Enschede) ( 56m) -- 23-06-2026 12:00
Voorgeschiedenis is ongunstig, maar de rest juist bijna perfect.   ( 495)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 12:13
Hoe is de vergelijking met bodemvocht tussen 2019 en nu?   ( 292)
Koos Spakman (Froombosch) -- 23-06-2026 12:23
Re: Hoe is de vergelijking met bodemvocht tussen 2019 en nu?   ( 295)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 12:24
Bijna perfect ja   ( 264)
Julian (Enschede) ( 56m) -- 23-06-2026 12:31
Re: Bijna perfect ja   ( 147)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 12:45
E is ook nauwelijks kans op veertiger in pluim zuid   ( 187)
Julian (Enschede) ( 56m) -- 23-06-2026 12:51
Het EPS is nu iets warmer dan in juli 2019.   ( 305)
Novi (Meppel) -- 23-06-2026 12:53
Redelijk vergelijkbaar met 2019 toch?   ( 284)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 12:54
  Met een veel ''gunstiger'' voorgeschiedenis  
Julian (Enschede) ( 56m) -- 23-06-2026 12:55
Re: Bijna perfect ja   ( 156)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 23-06-2026 12:52
Wat is je persoonlijke inschatting?   ( 105)
Roeland (Deurne - NL) -- 23-06-2026 13:19
Ik vind het helemaal prima 🙂   ( 336)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 23-06-2026 12:00
Tot nu goed uit te houden hier "StayV" 😉   ( 301)
Koos Spakman (Froombosch) -- 23-06-2026 12:03
Re: Tot nu goed uit te houden hier "StayV" 😉   ( 32)
Stefan (Maarssenbroek-Utrecht) -- 23-06-2026 14:58
Re: Dat " wat koeler" is helemaal niet erg   ( 654)
Wiendeld (Eelde) -- 23-06-2026 12:05
Noordwest   ( 343)
Lars (Harlingen) -- 23-06-2026 13:10