Re: Helder en iedereen bedankt!

Bericht van: Stefan (Winsum) , 23-06-2026 15:39 

Trouwens vind ik het allemaal net zo vaag als de criteria voor een witte kerst. Hopeloos achterhaald met 'De Bilt' waar het allemaal moet gebeuren om van landelijk te spreken....echt hopeloos achterhaald. 

Wordt tijd dat dat eens wat meer naar de praktijk gebracht wordt. 

Eens gewoon kijken naar de landelijke stations en daar het gemiddelde van, zoals bijv in Frankrijk het geval is. De vaststelling is wel helder maar zwaar achterhaald. In grote landen snappen ze dat, want als het alleen van Parijs afhangt of alleen Berlijn of alleen Madrid dan wordt het wel een gek verhaal. En in dat gekke verhaal zitten wij in Nederland vast. Frankrijk en snapje geven een goede voorzet voor hoe het wel kan, ook niet zaligmakend maar daar kun je wel iets moois mee bouwen. 5% hoogste, gemiddelde over de LH5 en dan ook nacht temp erbij. Tadaaaa hittegolf 2.0.



Bericht laatst bijgewerkt: 23-06-2026 15:45

Wanneer hittegolf?   ( 966)
Johan Kamphuis (Zuidhorn) -- 23-06-2026 14:53
Re: Wanneer hittegolf?   ( 584)
Robert(Vlaardingen) -- 23-06-2026 14:55
Re: Wanneer hittegolf?   ( 479)
Johan Kamphuis (Zuidhorn) -- 23-06-2026 14:56
Re: Wanneer hittegolf?   ( 384)
Robert(Vlaardingen) -- 23-06-2026 14:59
Re: Wanneer hittegolf?   ( 389)
Bas (Amsterdam-West) -- 23-06-2026 14:56
Re: Wanneer hittegolf?   ( 280)
Johan Kamphuis (Zuidhorn) -- 23-06-2026 15:01
Re: Wanneer hittegolf?   ( 196)
Marcel (Groningen) -- 23-06-2026 15:07
De crux zit in de woorden 'ten minste'.   ( 157)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 23-06-2026 15:24
Een hittegolf begint op het moment wanneer de criteria worden bereikt   ( 340)
Koos Spakman (Froombosch) -- 23-06-2026 15:05
  de Bilt inmiddels 28.3°C. Ik sluit 30 nog niet uit.  
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 15:06
Is ook zo. Tx loopt nog wel iets op tussen nu en 18:00   ( 183)
Koos Spakman (Froombosch) -- 23-06-2026 15:08
In Frankrijk aan de Belgische grens 34 graden, word kielekieke denk ik   ( 163)
Ryan (Etten-Leur) -- 23-06-2026 15:15
Tx wordt vandaag waarschijnlijk tussen 18 en 19u bereikt   ( 141)
Justin (Ede) ( 28m) -- 23-06-2026 15:15
Dan zouden we morgen al een landelijke hittegolf kunnen noteren   ( 120)
Koos Spakman (Froombosch) -- 23-06-2026 15:17
Re: Is ook zo. Tx loopt nog wel iets op tussen nu en 18:00   ( 103)
Cees-Rotterdam -- 23-06-2026 15:41
Klopt Cees   ( 75)
Koos Spakman (Froombosch) -- 23-06-2026 15:44
Re: Klopt Cees   ( 44)
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 15:59
  Helder en iedereen bedankt!  
Johan Kamphuis (Zuidhorn) -- 23-06-2026 15:09
Re: Helder en iedereen bedankt!   ( 129)
Robert(Vlaardingen) -- 23-06-2026 15:15
Re: Helder en iedereen bedankt!   ( 96)
Richard (Gouda) -- 23-06-2026 15:18
  Vind ik ook, duidelijke definitie hoor  
arthur (Stompetoren NH) -- 23-06-2026 16:04
Re: Helder en iedereen bedankt!   ( 141)
Stefan (Winsum) -- 23-06-2026 15:39
Nu 28.6°C. Kan nog steeds inderdaad   ( 155)
Julian (Arnhem) ( 10m) -- 23-06-2026 15:10
Een hittegolf begint niet op het moment dat aan de criteria is voldaan   ( 116)
Hans (Halle-Zoersel) -- 23-06-2026 15:55
  Precies  
arthur (Stompetoren NH) -- 23-06-2026 16:05