Ik heb even de 00z modellen van vanochtend erbij gepakt met hun verwachting voor 14:00 vandaag. En de heetste modellen, HARMONIE en ALARO zitten er tot nu toe het best op. WRF & ICON zitten voor De Bilt een halve graad te laag en HARMONIE/AROME/ALARO een halve graad te hoog. Voor heel Nederland zit ICON 2 graden te laag, WRF/AROME 1 graad te laag, en HARMONIE/ALARO zijn vrijwel perfect.
Op basis van dit alles heb ik even gekeken naar de modellen a.s. vrijdag (behalve ICON & AROME die maar tot +48u of +51u gaan) en kom ik op een verwachte gecombineerde Tx van 38,0 graden in De Bilt en 40,5 graden in Nederland. Dus net geen nieuw hitterecord. Maar als we toch die 41 aantikken zou ik niet verbaasd zijn.
Quote selectie
( 151)
( 127)