Ik heb vandaag de hittegolven vanaf 1979 in mijn archief bekeken. Tot pakweg tien tot vijftien jaar geleden kwam de temperatuur hier niet hoger dan 32 tot 33 C. Daarna kwam je ineens een verdwaalde 36 tegen en toen 38. Nu is het zelfs al 40. Dus vergelijken met vroeger heeft geen zin. Bovendien zijn er nu meer ouderen in de samenleving. Het was vroeger ook niet heter en je moest wel op balkon slapen want de woningen hadden enkel glas en waren ongeisoleerd. Ja, dan wordt het binnen bij 25 C al warm..
Quote selectie
( 410)
( 52)