Franks Hittetips

Bericht van: Frank (Doetinchem) , 26-06-2026 14:49 

20-25 C

Code Rood

Haal tochtstrips en radiatorfolie bij de Praxis of Gamma (Karwei mag ook). Voorkom open naden waardoor de koude naar binnen kan stromen en reflecteer de warmteafgifte van de radiatoren optimaal om de binnentemperatuur comfortabel te houden. Kleed je goed aan als je naar buiten gaat. Opa en oma blijven binnen.

 

25-30 C

Code Oranje

De cv-radiator mag uit of op een laag standje. Naar buiten treden kan nu met zomerjas. Handschoenen zijn niet nodig. Oma en Opa mogen naar buiten. Sluit 's avonds nog wel ramen en deuren, anders koelt het binnen af. Opa kan alleen in winterkleding en met handschoenen jeu de boules spelen tussen 12.00 en 15.00 uur.

 

30-35 C

Code Geel

Een ieder kan zonder gevaar voor de gezondheid veilig naar buiten. Sporten in de omgeving is mogelijk, maar niet te intensief. Ramen mogen 's nachts op kierstand staan. Opa kan tussen 12.00 en 15.00 uur jeu de boules spelen. 

 

35-40 C

Code Groen

Het is aangenaam warm. Intensief buiten sporten is mogelijk, evenals buiten eten. Ramen mogen 's nachts open staan. Opa kan veilig jeu de boules spelen.

 

40-45 C

Codeloos

Het is buiten aan de warme kant. Jas is niet nodig en sporten moet iets afgebouwd. Opa liever niet jeu de boules spelen tussen 12.00 en 15.00 uur.

 

45-50 C

Code Geel

Het is zomers warm. Overdag activiteiten buiten matigen. Airco kan aan. In de nacht ramen wijd open zetten. Opa verzorgen na jeu de boules. Oma ophalen bij haakclubje.

 

50 - 55 C

Code oranje.

Het is erg warm. Alleen noodzakelijke dingen buiten doen. Ei kan gebakken worden op motorkap. Opa mag alleen 's nachts jeu de boulen spelen met ijsgekoelde ballen. De jeu de boules ballen ook koelen.

 

55-60 C

Code Rood

Ja, dit is heet. Maar daar denken we over tien jaar weer anders over.  

 

 

 

 

 

 

 

http://www.bouwcommunicatie.nl/bouw-weer/

Franks Hittetips   ( 808)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 26-06-2026 14:49
Re: Franks Hittetips   ( 303)
Stefan (Wezep) ( 2m) -- 26-06-2026 14:56
Re: Franks Hittetips   ( 238)
Tom (Nijmegen) -- 26-06-2026 14:59
Ik denk dat Frank een zonnesteek heeft opgelopen 😉   ( 205)
Stan (Oss) ( 7m) -- 26-06-2026 15:00
Re: Franks Hittetips   ( 234)
Justin (noordeloos) ( -2m) -- 26-06-2026 15:01
  Ja, een doordenkertje... 🙂  
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 26-06-2026 15:02
  😀😀😀 ik ga jeu de boelen. 😀  
Roel(Steenwijk) -- 26-06-2026 15:15