deze waarde zeker plausibel is. Ook regio Berlijn bizar warm. Vroeger was daar 38 graden zo'n beetje het maximaal haalbare..nu dus 41. Bij ons is het eigenlijk dan nog meegevallen op landelijke schaal. Deel Belgische Kust en groot deel noordwesten niet eens een hittegolf. Limburg had natuurlijk een maandrecord maar paar heel belangrijke andere records bleven in tact.
Ik wil de hittegolf zeker niet bagatelliseren maar heb het gevoel dat het zwaartepunt zich in de Lausitz en omgeving ophoudt dit keer. Onder andere.