Er werd begin van de week aangekondigd door het KMI dat we de warmste week ooit gingen meemaken. Toch komen ze niet verder dan code oranje. De duurtijd en intensiteit van deze hitte zijn ongekend en veel gevaarlijker dan een 1 of 2 dagsvlieg. Maak je niet zo druk zal men denken, maar hier in België hebben het afkondigen van die codes echt wel invloed op het beleid van werkgevers. Je zal maar buiten door moeten werken in de volle zon in die hitte. Er moet eerst een hittedode vallen op de werkvloer denk ik dan.
Begrijpen wie begrijpen kan dat zelfs bij de meest warme week ooit, men geen code rood afgeeft. Schaf code rood dan voor hitte maar af.
Mvgn,
Guy.