Tact 32,3°C - Köln momenteel 35,3°C (straks die kant op)

Bericht van: Tomas (Dilsen-Stokkem) , 27-06-2026 12:43 

Gemeten Botanischer Garten. In Duitsland best veel plekken met 35-37°C. Die gaan wel naar 40°C vandaag.

Deze avond concert in Köln. Dat wordt de grootste hitte ervaring uit mijn leven. 40°C in die stad voelt aan als +50°C waarschijnlijk. Tenminste als er geen warmteonweders ontstaan in de heuvels zuid van Köln. Daar hoop ik natuurlijk vurig op. 

Hier bij mij thuis nog altijd erg onzeker of het wel gaat onweren. Modellen zijn nogal wisselend. Maar dat de zon heel de namiddag vrij spel krijgt is wel een positief iets voor de buien. Ergens hoop ik dat het pas na 0h zou gaan onweren omdat ik dan weer thuis ben. Maar waarschijnlijk wordt het eerder vanop afstand volgen. 

Luik en Luxemburg nu ook de warmste regios in de Benelux. 


Bericht laatst bijgewerkt: 27-06-2026 12:48
De fanatieke regenliefhebber uit Limburg met een hekel aan zomerweer

12h30 - derde onweersbui. Nu hagel, wind, zwaarste bui in jaren   ( 1955)
Bart (Veurne) -- 27-06-2026 12:28
Het is een heerlijke dag tot nu toe met komen en gaan van   ( 333)
Simon ( Wenduine ) ( 12m) -- 27-06-2026 12:30
Geniet er van, vanavond oosten ad beurt?   ( 261)
Zwiet (Den Bosch) ( 4m) -- 27-06-2026 12:36
Re: Geniet er van, vanavond oosten ad beurt?   ( 230)
Richard (Gouda) -- 27-06-2026 12:40
Dit jaar is hier opvallend stil qua onweer   ( 145)
Zwiet (Den Bosch) ( 4m) -- 27-06-2026 12:45
Prachtig! Hier zicht op de bui nabij Helgoland   ( 543)
Harro (Winsum Gn) -- 27-06-2026 12:34
We zijn weer tropisch, Tact 30.1   ( 103)
Zwiet (Den Bosch) ( 4m) -- 27-06-2026 12:34
Re: Landsmeer nu eerste bui, onweer is eruit   ( 111)
Frank (Landsmeer) -- 27-06-2026 12:35
Idd, is op komst nu.   ( 513)
Marnix(Nieuwpoort) -- 27-06-2026 12:36
  Wat een knallen weer in Npt.  
Marc (Lierde O-Vl) ( 45m) -- 27-06-2026 12:38
Wat gerommel maar valt   ( 91)
Marnix(Nieuwpoort) -- 27-06-2026 12:41
  Nu stortregen en storm wind.  
Marc (Lierde O-Vl) ( 45m) -- 27-06-2026 12:47
Oef...dat hebben we ook alweer achter de rug.   ( 66)
Marnix(Nieuwpoort) -- 27-06-2026 12:53
Voor hier is de broeikas gestart zon na 7,9mm.   ( 117)
Miguel (Varsenare) ( 15m) -- 27-06-2026 12:36
Het tropische is hier verdwenen   ( 119)
Marnix(Nieuwpoort) -- 27-06-2026 12:39
Ik denk dat het westen...   ( 609)
Hans (Voorhout) -- 27-06-2026 12:39
2e onweersbui   ( 289)
Stefan (Hellevoetsluis) -- 27-06-2026 12:50
Re: 2e onweersbui   ( 137)
John(Ouddorp) -- 27-06-2026 13:02
Eerste regionale 'superhittegolf' in Limburg   ( 223)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 27-06-2026 12:40
Zo makkelijk als dat gaat... Tact 30,1 | | Rv 71%   ( 86)
Peter - Drogeham (Fr) -- 27-06-2026 12:43
Tact 32,3°C - Köln momenteel 35,3°C (straks die kant op)   ( 182)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 27-06-2026 12:43
Hier ook onwaarschijnlijk 3de onweer in aantocht   ( 122)
Dimitri (Oostende) -- 27-06-2026 12:50
  Re: Hele mooie luchten!  
Bart (Oostakker) ( 10m) -- 27-06-2026 12:53
Grote hagel Zeeland   ( 559)
leviathanfd (Heerlen) -- 27-06-2026 13:00
Re: Grote hagel Zeeland   ( 372)
leviathanfd (Heerlen) -- 27-06-2026 13:03
Paar cm groot, net gezien op video van bekende   ( 250)
Martine, Tholen -- 27-06-2026 13:04
Code oranje criterium dus overschreden   ( 231)
Ronald (Groningen) -- 27-06-2026 13:07
Re: Code oranje criterium dus overschreden   ( 143)
leviathanfd (Heerlen) -- 27-06-2026 13:11
Re: Code oranje criterium dus overschreden   ( 143)
Marcel (Groningen) -- 27-06-2026 13:12
Beelden via FB van Happystormchaser (screenshots)   ( 226)
Martine, Tholen -- 27-06-2026 13:16
Ik probeer het Marcel maar ja   ( 88)
Ronald (Groningen) -- 27-06-2026 13:21
Re: Code oranje criterium dus overschreden   ( 39)
Richard (Gouda) -- 27-06-2026 13:42
Het zijn geen criteria, maar richtlijnen   ( 44)
Ben (Lelystad) ( 13m) -- 27-06-2026 13:41
Re: Het zijn geen criteria, maar richtlijnen   ( 38)
leviathanfd (Heerlen) -- 27-06-2026 13:44
Re: Paarse pit   ( 307)
Robert (Sint Philipsland) -- 27-06-2026 13:12
Re: Grote hagel Zeeland   ( 141)
leviathanfd (Heerlen) -- 27-06-2026 13:14
Re: Paarse pit   ( 154)
Joris (Rotterdam) -- 27-06-2026 13:23
Re: Paarse pit   ( 60)
leviathanfd (Heerlen) -- 27-06-2026 13:27
Re: Paarse pit   ( 40)
Joris (Rotterdam) -- 27-06-2026 13:29
Reed zojuist van Goes naar Middelburg....supercell?   ( 146)
Jorge (Middelburg) -- 27-06-2026 13:18
Re: Reed zojuist van Goes naar Middelburg....supercell?   ( 242)
leviathanfd (Heerlen) -- 27-06-2026 13:20
In de auto was ik overigens ook wel duidelijk.   ( 56)
Jorge (Middelburg) -- 27-06-2026 13:35
Re: In de auto was ik overigens ook wel duidelijk.   ( 51)
leviathanfd (Heerlen) -- 27-06-2026 13:37
Re: In de auto was ik overigens ook wel duidelijk.   ( 43)
John(Ouddorp) -- 27-06-2026 13:39
Vrouwenpolder volle laag?   ( 66)
Richard (Gouda) -- 27-06-2026 13:47
Re: Vrouwenpolder volle laag?   ( 45)
leviathanfd (Heerlen) -- 27-06-2026 13:52
Re: Vrouwenpolder volle laag?   ( 38)
Richard (Gouda) -- 27-06-2026 13:56