Re: Komen we weer terug op het eeuwige euvel: provinciegrenzen

Bericht van: Arie (Culemborg) , 27-06-2026 13:42 

Is ook erg lastig om steeds een specifiek gebied aan te geven, wordt dan steeds nowcasten voor het knmi. Het kan elk uur anders zijn en vooral denk ik bij code oranje en rood.

Lastig wordt dan ook om de mensen te bereiken, niet ieder kijkt elk uur of er iets wijzigt qua code.

Nu met de hitte is het makkelijk natuurlijk, dat is op zich landelijk, maar met onweersbuien/windstoten wordt dat aanzienlijk moeilijker, dus snap dat je dan een groter gebied aangeeft. We weten nog niet eens waar de buien vanavond komen, dus een regio valt denk ik al helemaal niet aan te geven. Dat provincie grenzen niet altijd logisch zijn dat klopt natuurlijk, maar is denk ik voor nu de enig logische om het duidelijk te maken. Hoe zal dat straks op het nieuws ook verteld moeten worden op de radio, krijgen we dan een opsomming van de waarschuwingen voor alle gebieden of worden we verplicht om op een knmi kaart bijv maar te kijken.

Ik werk voor een Duits bedrijf en juist daar zijn er veel op en aanmerkingen dat de gegeven code niet klopt voor hun gebied en veel te laat wordt afgegeven, grappig is wel dat ik hier op het forum juist alleen maar positieve zaken lees over de Duitse waarschuwingen.

Blijft lastig, verwacht ook veel commentaar als het knmi overgaat naar regio gebonden waarschuwingen, het zal niet gauw goed zijn.

Blijf toch vooral zelf goed opletten.

Bericht laatst bijgewerkt: 27-06-2026 13:43
www.meteo24-culemborg.nl

Heet vandaag?   ( 1209)
Carlos (Vaals) ( 251m) -- 27-06-2026 12:53
Re: Heet vandaag?   ( 445)
Robert(Vlaardingen) -- 27-06-2026 12:57
De warmste lucht zit net ten oosten   ( 824)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 27-06-2026 12:58
Tact 33,4 heet genoeg   ( 335)
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 27-06-2026 12:58
33.3 moest weer iets gaan uithalen maar dat   ( 251)
Katya - As (B) ( 74m) -- 27-06-2026 13:04
Re: 33.3 moest weer iets gaan uithalen maar dat   ( 126)
Jef (Zolder, Limburg) ( 41m) -- 27-06-2026 13:14
  Tact 33,6  
domien (Overpelt) -- 27-06-2026 13:24
Nou, hier gewoon weer 34,4 C   ( 344)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 27-06-2026 12:59
Lopen hier gelijk aan gisteren. Tact 32,5°C.   ( 210)
Emil (Groningen) ( 5m) -- 27-06-2026 12:59
Amper rond de 30°C hier.   ( 203)
Jurgen (Erwetegem-Vlaamse Ardennen) ( 100m) -- 27-06-2026 13:00
Dit is natuurlijk ook onzin   ( 554)
Robert(Vlaardingen) -- 27-06-2026 13:02
Re: Dit is natuurlijk ook onzin   ( 284)
maarten (lisse) -- 27-06-2026 13:12
Re: Dit is natuurlijk ook onzin   ( 309)
Boyan (Zwijndrecht NL) ( -1m) -- 27-06-2026 13:21
Re: Goed loopweer, 24°   ( 212)
Ridwan (Maasland) -- 27-06-2026 13:13
Komen we weer terug op het eeuwige euvel: provinciegrenzen   ( 207)
Emil (Groningen) ( 5m) -- 27-06-2026 13:18
Re: Komen we weer terug op het eeuwige euvel: provinciegrenzen   ( 66)
Arie (Culemborg) -- 27-06-2026 13:42
Maxima worden pas laat bereikt (rond 18 uur)   ( 408)
Julian (Arnhem) ( 10m) -- 27-06-2026 13:19
Re: Maxima worden pas laat bereikt (rond 18 uur)   ( 16)
Carlos (Vaals) ( 251m) -- 27-06-2026 16:54