Monsterlijke Cb gisterenavond en giga onweersneus vannacht.

Bericht van: Tom (Bennekom-W) , 28-06-2026 12:31 

De ontploffende Cb boven de Randstad leek in de avondschemering vanuit Bennekom bezien, de wolk van een ontploffende atoombom (foto 1).Zo'n twee uur lang kon ik 'zwaar weerlicht' bewonderen.

En de Mc die de afgelopen nacht hier passeerde met 30 tot 50 ontladingen per minuut en zeer zware windstoten (Veenkampen een stoot van 24 m/s) leverde hier 10,1 mm aan neerslag op (Hellmann), maar gelukkig geen hagel. Bovendien veroorzaakte deze bui een zeldzaam grote onweersneus (foto 2). 



Nooit weergek geworden. Ik ben het altijd al geweest!

Monsterlijke Cb gisterenavond en giga onweersneus vannacht.   ( 1089)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 28-06-2026 12:31
Hier stak ook iets tussen het venster   ( 531)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 28-06-2026 12:33
Re: Monsterlijke Cb gisterenavond en giga onweersneus vannacht.   ( 284)
Jaap (Enkhuizen) -- 28-06-2026 13:10
  Prachtig!  
Joris (Wormer) -- 28-06-2026 13:20
  Mooi uitzicht had je daar Jaap!  
Jan (Workum, FRL) -- 28-06-2026 13:31
Ja nooit zoiets gezien,Enorm explosieve ontwikkeling.   ( 72)
Jaap (Enkhuizen) -- 28-06-2026 14:10
Re: Monsterlijke Cb gisterenavond en giga onweersneus vannacht.   ( 164)
Rick (Andelst) ( 9m) -- 28-06-2026 13:43
Continu gegrom van de bui vannacht   ( 42)
Erik (Bennekom) -- 28-06-2026 14:52