De ontploffende Cb boven de Randstad leek in de avondschemering vanuit Bennekom bezien, de wolk van een ontploffende atoombom (foto 1).Zo'n twee uur lang kon ik 'zwaar weerlicht' bewonderen.
En de Mc die de afgelopen nacht hier passeerde met 30 tot 50 ontladingen per minuut en zeer zware windstoten (Veenkampen een stoot van 24 m/s) leverde hier 10,1 mm aan neerslag op (Hellmann), maar gelukkig geen hagel. Bovendien veroorzaakte deze bui een zeldzaam grote onweersneus (foto 2).