Hier morgen al 36 C. Wat juni betreft hier uitzonderlijk.

Bericht van: Jorge (Middelburg) , 23-06-2026 19:07 

Ik weet niet eens wart dat record is maar vermoed onder de 35 C. Voor juli en augustus gelden natuurlijk wel andere waarden (40,9 C en 38,8 C). De minima zijn hier op het platteland nog nooit een heel etmaal boven de 20,0 C geweest. Het koelt altijd prima af maar het warmt helaas net zo eenvoudig op. Ook niet voor en na die 40,9 C op 25 juli 2019 overigens, makkelijk onder 20,0 C. Ik geloof op die 25e een minimum van 15 a 16 C. Beetje zoals op de heetste plekken in mijn vaderland eigenlijk haha! 

In de stad had ik in 2015 om middernacht al wel eens een 30,2 C. Dat zou ook wel eens kunnen. Ik heb het vaker gezegd, vroeger was het in Zeeland en zeker noord van de Schelde niet vaak het warmste maar de laatste jaren zien we helaas dat bij een aanvang van een hittegolf dat we wel de heetste lucht over ons heen hebben liggen. Ik dacht een tijdlang dat dit toeval zou zijn, maar het is nu zo frequent dat ik denk dat dit niet meer gaat veranderen.

Wel prettig dat het richting zee vaak een heel stuk koeler is en dat is niet zo ver rijden.

Bericht laatst bijgewerkt: 23-06-2026 19:09

ARPEGE 12z is van ongekende proporties voor zaterdag   ( 2055)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 18:51
Wou er net een draadje over starten. Knettergekke run idd   ( 874)
Roeland (Deurne - NL) -- 23-06-2026 18:56
Re: Wou er net een draadje over starten. Knettergekke run idd   ( 432)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 18:58
Opzich staat ARPEGE er niet alleen in qua 850's   ( 677)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 19:01
Vrijdag ook veertigers trouwens   ( 1064)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 18:56
Hier morgen al 36 C. Wat juni betreft hier uitzonderlijk.   ( 423)
Jorge (Middelburg) -- 23-06-2026 19:07
Aroege is altijd extreem. Met stormen ook regelmatig uitschieters   ( 275)
Sander (Boxtel) -- 23-06-2026 19:28
Re: Aroege is altijd extreem. Met stormen ook regelmatig uitschieters   ( 265)
leviathanfd (Heerlen) -- 23-06-2026 19:30
Re: Aroege is altijd extreem. Met stormen ook regelmatig uitschieters   ( 243)
Bas (Wageningse Berg) -- 23-06-2026 19:36
Re: Aroege is altijd extreem. Met stormen ook regelmatig uitschieters   ( 94)
leviathanfd (Heerlen) -- 23-06-2026 20:02
Ik vind dat echt jammer   ( 134)
Ronald (Groningen) -- 23-06-2026 20:08
Re: Ik vind dat echt jammer   ( 131)
Bas (Wageningse Berg) -- 23-06-2026 20:14
Re: Ik vind dat echt jammer   ( 91)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 20:14
Prima, laat maar komen. Als het moet, dan nu. Maar dan de rest   ( 297)
Arnaud (Doetinchem) -- 23-06-2026 19:30
Re: ARPEGE 12z is van ongekende proporties voor zaterdag   ( 316)
Ruben(Melle) -- 23-06-2026 19:37
Re: Nog 4 dagen doorbijten Ruben.   ( 196)
Rizky (Ninove) -- 23-06-2026 19:56