Ik vind dat echt jammer

Bericht van: Ronald (Groningen) , 23-06-2026 20:08 

Nederland heeft geen officiële stadstations om het UHI te meten. In aantal andere landen heb je wel van dergelijke stations zoals Wien City, München Stadt en bv ook Paris Montsouris, London St James Park en Ukkel (alhoewel die in parken liggen maar toch). Het zou een heleboel waardevolle informatie opleveren, ook al waren het maar 1 of 2 stations. Bijvoorbeeld centrum Amsterdam en Rotterdam. Die steden zijn groot genoeg en kun je dan met vliegveld van beide steden vergelijken om het verschil te meten.

Bericht laatst bijgewerkt: 23-06-2026 20:09

ARPEGE 12z is van ongekende proporties voor zaterdag   ( 2462)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 18:51
Wou er net een draadje over starten. Knettergekke run idd   ( 1045)
Roeland (Deurne - NL) -- 23-06-2026 18:56
Re: Wou er net een draadje over starten. Knettergekke run idd   ( 495)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 18:58
Opzich staat ARPEGE er niet alleen in qua 850's   ( 789)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 19:01
Vrijdag ook veertigers trouwens   ( 1238)
Timo (Velp) ( 18m) -- 23-06-2026 18:56
Hier morgen al 36 C. Wat juni betreft hier uitzonderlijk.   ( 483)
Jorge (Middelburg) -- 23-06-2026 19:07
Aroege is altijd extreem. Met stormen ook regelmatig uitschieters   ( 344)
Sander (Boxtel) -- 23-06-2026 19:28
Re: Aroege is altijd extreem. Met stormen ook regelmatig uitschieters   ( 332)
leviathanfd (Heerlen) -- 23-06-2026 19:30
Re: Aroege is altijd extreem. Met stormen ook regelmatig uitschieters   ( 319)
Bas (Wageningse Berg) -- 23-06-2026 19:36
Re: Aroege is altijd extreem. Met stormen ook regelmatig uitschieters   ( 162)
leviathanfd (Heerlen) -- 23-06-2026 20:02
Ik vind dat echt jammer   ( 256)
Ronald (Groningen) -- 23-06-2026 20:08
Re: Ik vind dat echt jammer   ( 288)
Bas (Wageningse Berg) -- 23-06-2026 20:14
Re: Ik vind dat echt jammer   ( 201)
Rutger (Meppel) -- 23-06-2026 20:14
Prima, laat maar komen. Als het moet, dan nu. Maar dan de rest   ( 380)
Arnaud (Doetinchem) -- 23-06-2026 19:30
Re: ARPEGE 12z is van ongekende proporties voor zaterdag   ( 417)
Ruben(Melle) -- 23-06-2026 19:37
Re: Nog 4 dagen doorbijten Ruben.   ( 281)
Rizky (Ninove) -- 23-06-2026 19:56