Zeker een leuke aanzet, maar toch een paar opmerkingen.

Bericht van: Tom (Bennekom-W) , 25-06-2026 19:00 

Betreffende de duur. Hier rammelt toch wat. Neem de huidige hittegolf als voorbeeld. Stel dat het na zondag fors afkoelt, maar dat de maximumtemperatuur tóch nog een aantal dagen tot net boven 25 graden weet op te lopen. Dan is het vreemd dat deze dagen dan per stuk drie punten opleveren, terwijl iedereen roept: "Heerlijk, het is lekker afgekoeld en dit is tenminste 'gewoon' zomerweer!" 

Ook vind ik persoonlijk de grenzen voor de maximumtemperatuur iets te streng. Ik zou liever de klassen zo kiezen: 30,0 t/m 33,9 graden;  34,0 t/m 37,9 graden en 38,0 graden en hoger. Als het heel extreem wordt, zou je zelfs nog kunnen zeggen dat die laatste klasse loopt van 38,0 tot 41,9 graden en dan voeg je nog een hogere klasse in (met nóg een extra punt) die begint bij 42,0 graden. 

Nooit weergek geworden. Ik ben het altijd al geweest!

Samenstelling Hittegolfgetal (HGG)   ( 476)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 18:05
Zeker een leuke aanzet, maar toch een paar opmerkingen.   ( 66)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 25-06-2026 19:00
Voor mezelf doe ik het als volgt:   ( 37)
Koos Spakman (Froombosch) -- 25-06-2026 19:31
Zou de luchtvochtigheid   ( 50)
Jur (Gouda) -- 25-06-2026 19:24
Re: Zou de luchtvochtigheid   ( 31)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 19:46
Re: Zou de luchtvochtigheid   ( 19)
Jur (Gouda) -- 25-06-2026 21:09
Re: Zou de luchtvochtigheid   ( 19)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 21:23
Re: Zou de luchtvochtigheid   ( 15)
Jur (Gouda) -- 25-06-2026 21:28