Criteria blijven altijd zoals ze nu zijn.
Maar je wilt wel onderscheid in intensiteit maken.
We hebben het hittegolfgetal en we hebben het warmtegetal. Deze twee tel ik bij elkaar op. Het geheel deel ik door het aantal dagen van de hittegolf. Je krijgt dan de intensiteit in beeld.
En dat kun je vergelijken met andere hittegolven.
Heb je dan bijvoorbeeld een hele reeks rond 26 graden dan zijn zowel het warmtegetal als het hittegolfgetal lager. En dus heb je een lagere intensiteit van de hittegolf