Voor mezelf doe ik het als volgt:

Bericht van: Koos Spakman (Froombosch) , 25-06-2026 19:31 

Criteria blijven altijd zoals ze nu zijn. 

Maar je wilt wel onderscheid in intensiteit maken. 

We hebben het hittegolfgetal en we hebben het warmtegetal. Deze twee tel ik bij elkaar op. Het geheel deel ik door het aantal dagen van de hittegolf. Je krijgt dan de intensiteit in beeld. 

En dat kun je vergelijken met andere hittegolven. 

Heb je dan bijvoorbeeld een hele reeks rond 26 graden dan zijn zowel het warmtegetal als het hittegolfgetal lager.  En dus heb je een lagere intensiteit van de hittegolf

Het weer is mijn passie. Klagen doe ik nooit; het weer komt zoals het komt. Winterliefhebber in hart en nieren.

Samenstelling Hittegolfgetal (HGG)   ( 477)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 18:05
Zeker een leuke aanzet, maar toch een paar opmerkingen.   ( 66)
Tom (Bennekom-W) ( 15m) -- 25-06-2026 19:00
Voor mezelf doe ik het als volgt:   ( 38)
Koos Spakman (Froombosch) -- 25-06-2026 19:31
Zou de luchtvochtigheid   ( 51)
Jur (Gouda) -- 25-06-2026 19:24
Re: Zou de luchtvochtigheid   ( 31)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 19:46
Re: Zou de luchtvochtigheid   ( 19)
Jur (Gouda) -- 25-06-2026 21:09
Re: Zou de luchtvochtigheid   ( 19)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 21:23
Re: Zou de luchtvochtigheid   ( 15)
Jur (Gouda) -- 25-06-2026 21:28