Deze boom die ik in 1986 heb geplant, is naar de bliksem, uit de bui-

Bericht van: Theo (Buren Ameland) , 27-06-2026 20:07 

en straat van nu. In Nes (parkeerplaats Strandweg) is ruim een uur geleden deze boom gespleten door de bliksem, 50 meter verder lag nog versplinterd hout naast een daar geparkeerde auto.

Laatste foto is genomen van de achterkant van de op één na laatste bui.

En nog een prettige onweersnacht gewenst. 






Bericht laatst bijgewerkt: 27-06-2026 20:08
De problemen van vandaag draaien niet om de aantallen van de bevolking hier op de planeet. We moeten die discussie heel duidelijk onderscheiden, we zijn daar vaak erg verward over. Niet de aantallen veroorzaken het probleem maar de manier waarop we produceren en consumeren en ons organiseren op deze planeet. Het is vooral ons consumptieniveau- de manier waarop de bevolking in het rijke deel van de wereld leeft- dat de planeet schade toebrengt.

Deze boom die ik in 1986 heb geplant, is naar de bliksem, uit de bui-   ( 1485)
Theo (Buren Ameland) -- 27-06-2026 20:07
  Verschrikkelijk, wat zonde...  
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 27-06-2026 20:08
Valt mee, er staat nog één vlak naast. 🙂   ( 364)
Theo (Buren Ameland) -- 27-06-2026 20:10
  Re: Gewoon prima timing dus!  
RemcoF (Amstelveen) -- 27-06-2026 20:13
  Had nog wel 10 jaar meegekund.  
Theo (Buren Ameland) -- 27-06-2026 20:19
En toch liever de boom dan het huis daarachter 🙂   ( 206)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 27-06-2026 20:14
Hoge bomen vangen veel ....   ( 125)
Theo (Buren Ameland) -- 27-06-2026 20:22
  Herkenbare plek Theo! Zonde.  
Ronald (Groningen) -- 27-06-2026 20:16
  Beste klap Theo. Nog schade naast de boom?  
Tinus Lichtenvoorde ( 20m) -- 27-06-2026 20:24
Re: Beste klap Theo. Nog schade naast de boom?   ( 109)
Theo (Buren Ameland) -- 27-06-2026 20:26
Weet iemand welke CG dit geweest is in Nes?   ( 135)
Theo (Buren Ameland) -- 27-06-2026 20:25
Deze om 16u55? Aangepast nu de juist was een zware jongen inderdaad!   ( 74)
Miguel (Varsenare) ( 15m) -- 27-06-2026 20:59
Ik zie een flinke inslag rond die locatie om 16:55.   ( 43)
Thom (Ens, Noordoostpolder) ( -4m) -- 27-06-2026 21:07
Misschien nog wel te redden? Ik heb het me hier al eens   ( 139)
Marc (Lierde O-Vl) ( 45m) -- 27-06-2026 20:27