Chaseverslag vanuit de lucht [26/06/26]

Bericht van: Jan (Nijmegen) , 27-06-2026 10:29 

Gisterenavond vloog ik (vertraagd) vanuit LHR naar DUS. Op het moment dat we net de daling hadden ingezet, kondigde de piloot een onweersbui aan, waar we omheen moesten vliegen. Deze bevond zich op dat moment boven het Roergebied. Vervolgens draaiden we er in een prachtige boog omheen en kon ik hem goed vastleggen vanuit de lucht. Geen buitengewone bui, maar wel een magische ervaring om het vanuit deze hoek te kunnen ervaren.

Edit: Bart (Abcoude) viel het op dat de bovenzijde van het aambeeld in de schaduw ligt, waardoor het lijkt alsof de zon ergens onderdoor scheen. Dat klopt: er zaten grote cirrusvelden boven de Noordzee, waar ik eerder doorheen vloog. Ik heb daar twee foto's van toegevoegd (laatste twee).











Bericht laatst bijgewerkt: 27-06-2026 10:43
https://www.flickr.com/photos/30155994@N02/

Chaseverslag vanuit de lucht [26/06/26]   ( 798)
Jan (Nijmegen) ( 14m) -- 27-06-2026 10:29
  WAW wat een beauty zeg  
luk@sinaai -- 27-06-2026 10:36
Bijzonder, die video   ( 135)
Bart (Abcoude) -- 27-06-2026 10:38
Re: Bijzonder, die video   ( 152)
Jan (Nijmegen) ( 14m) -- 27-06-2026 10:42
Re: Bijzonder, die video   ( 17)
Jan (Nijmegen) ( 14m) -- 27-06-2026 12:10
Re: Chaseverslag vanuit de lucht [26/06/26]   ( 135)
Alphons (Ubbergen) -- 27-06-2026 10:38
Re: Chaseverslag vanuit de lucht [26/06/26]   ( 53)
Jan (Nijmegen) ( 14m) -- 27-06-2026 10:44
  Deze is wel heel gaaf!  
Joost (Gouda) ( -6m) -- 27-06-2026 10:43
Prachtig   ( 66)
Rick (Roermond) ( 27m) -- 27-06-2026 10:43
  Schitterend vastgelegd Jan.  
Koos Spakman (Froombosch) -- 27-06-2026 12:04