Dat betekent dat mensen -in dit geval- weinig verwachten. Als jij een tweedehands auto koopt met 200.000 km verwacht je er ook geen topprestaties van en begrijp je dat de kwaliteit anders is, dan van een nieuwe auto. Op basis daarvan pas je ook niet je perceptie van de auto-industrie aan.
Mag ik daarnaast de marketingliteratuur erbij pakken?
Hier zie je bolletjes waarvan de drie bovenste de belangrijkste zijn.
Linksboven zie je verwachte kwaliteit. De doorsnee lezer verwacht van de seizoensverwachting niet veel. Dat is logisch en ook realistisch. Daarnaast is het voor hem/haar ook niet van groot belang. Het is weken/ maanden ver weg, korte termijn, kan ik zo meteen hardlopen zonder regen is belangrijker. Dan kom je ook bij de waarde. Die is dus gering. Ervaren kwaliteit. Hij/zij merkt dat de verwachting uitkomt of niet. Veel mensen vergeten het ook. Slaan het maar half op.
Je ziet dus dat er lage verwachtingen zijn vd gebruiker. Als die er zijn, vindt er geen bijstelling daarvan plaats.
RvdB wordt echt niet platgebeld, gemaild dat de winterverwachting niet uitkomt. En hoe zou dat dan volgens jou komen?
Quote selectie