Waarom wordt RvdB niet platgebeld of gemaild vraag je. Ik denk dat de doelgroep die behoefte niet heeft. Vooral jonge mensen (zeg: onder de 30) zijn veel met social media bezig. Die zijn helemaal niet bezig met seizoensverwachtingen. Dat zie ik ook aan mijn eigen kinderen (24 en 28): die leven met de dag en het weer boeit hun niet veel. Ja, is het zaterdag dag droog pap, want ik wil naar een dierentuin of winkelen. Of als ze een vakantie boeken: dan vragen ze naar de weersverwachting. Maar een seizoensverwachting? Daar zijn jonge mensen nauwelijks mee bezig. Weer.nl? Wat is dat? RvdB? Is dat iemand van The Voice?
Resteert dus de groep die wel naar weer.nl gaat en de seizoensverwachting (deels) leest. Dat zijn merendeeel - denk ik - ouderen (boven de 30) en hoger opgeleiden. Wat denk je: die gaan toch geen moeite doen om een mail te sturen als de seizoensverwachting niet klopt? En twitteren? Meeste mensen twitteren weinig denk ik. Moeten ze ook nog gaan zoeken wat het twitteraccount is van weer.nl. Die denken hooguit: 'zie je wel, het klopt weer niet'.
Volgens mij ga jij te veel uit van je eigen handelingsperspectief. Veruit de meeste mensen nemen dit soort nieuws vluchtig op en doen er vervolgens weinig mee. Ja, zeuren met je buurman of op een verjaardag; die meteorologen bakken er niets van...
Quote selectie