Vooral tegen de achtergrond van een intenser wordende El Nino dan. Het idee is dat deze hete en droge zomers in de hand zou kunnen werken, maar het verband is zwak. De huidige hitte past goed in het op-en-af ritme dat we sinds het late voorjaar hebben gezien. Waarschijnlijk zullen wij na deze hittegolf nog een keer zo'n cyclus doormaken, waarna ik er voorlopig vanuit ga dat de zomer in augustus van het padje raakt (lees verzuipt in de regen) om niet meer gevonden te worden. Waarvan acte 