Daarna loopt de temperatuur weer snel op. Dus geen idee of het 32 graden wordt, maar ik denk niet dat het veel koeler zal blijven dan eerst verwacht was. Boven Zuid-Engeland ontstaat wel opnieuw een ‘ploffer’, maar ik verwacht dat die, terwijl hij oostzuidoostwaarts trekt, ook weer snel zal verzwakken en oplossen/slijtage zal vertonen
. Wel weet ik uit ervaring dat bij dit soort situaties (met noordoosten wind in het noorden) plaatsen zoals Hoogezand (noordoost Nederland) vaak achter kunnen blijven. Voor Friesland geldt dat nog meer dan voor Groningen.
( 120)