Kaders trekken snel OZO-waarts en lossen ook snel op.

Bericht van: Stefan (Maarssenbroek-Utrecht) , 23-06-2026 11:49 

 

Daarna loopt de temperatuur weer snel op. Dus geen idee of het 32 graden wordt, maar ik denk niet dat het veel koeler zal blijven dan eerst verwacht was. Boven Zuid-Engeland ontstaat wel opnieuw een ‘ploffer’, maar ik verwacht dat die, terwijl hij oostzuidoostwaarts trekt, ook weer snel zal verzwakken en oplossen/slijtage zal vertonen 😉. Wel weet ik uit ervaring dat bij dit soort situaties (met noordoosten wind in het noorden) plaatsen zoals Hoogezand (noordoost Nederland) vaak achter kunnen blijven. Voor Friesland geldt dat nog meer dan voor Groningen.

 
 
Bericht laatst bijgewerkt: 23-06-2026 11:54
StayV the Weather and Piano man.

Ben benieuwd of we de 32 graden gaan halen vandaag?   ( 844)
Ronald (Rosmalen) -- 23-06-2026 11:15
  @ beheer. Is bundelen de komende dagen een idee?  
Marco (Bloemendaal aan zee) -- 23-06-2026 11:17
Aangename warmte in het Friese, Tact 20,8°C   ( 286)
Jan Gerke (Damwoude) -- 23-06-2026 11:21
En toch zweet ik me de naden uit.   ( 341)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 23-06-2026 11:23
Je gaat toch geen gras bij de buren maaien?   ( 187)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 11:40
  Zeker niet met dit weer 😀  
Jan Gerke (Damwoude) -- 23-06-2026 11:52
Het moest toch!   ( 96)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 23-06-2026 11:58
Als dank voor waardering! 😀   ( 120)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 23-06-2026 11:57
Ben blij dat je blijft posten Gerrit-Jan   ( 65)
Koos Spakman (Froombosch) -- 23-06-2026 12:21
Re: Ben blij dat je blijft posten Gerrit-Jan   ( 17)
Gerrit-Jan (Dokkum) -- 23-06-2026 16:51
A3 had het gisteravond in zij guidance staan   ( 353)
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 23-06-2026 11:27
Tact 21,8 C, maar de zon komt nu door...   ( 227)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 11:30
Re: Tact 21,8 C, maar de zon komt nu door...   ( 170)
Ronald (Rosmalen) -- 23-06-2026 11:33
Verhip ja! We hebben hier stadsschapen...   ( 149)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 23-06-2026 11:40
  Let maar op, het kan snel gaan hoor!  
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 23-06-2026 11:37
  idd, in Rozenburg nu ook flink wat zon en gelijk warm  
Eric, Rotterdam -- 23-06-2026 11:50
Re: De Bilt om 11.50u ook ineens een Tx van 25°C   ( 51)
Justin (Ede) ( 28m) -- 23-06-2026 12:04
  Tact 22.4 zon breekt steeds meer door.  
Dennis (Nieuw-Vossemeer) -- 23-06-2026 11:37
Kaders trekken snel OZO-waarts en lossen ook snel op.   ( 151)
Stefan (Maarssenbroek-Utrecht) -- 23-06-2026 11:49