Ik herinner me die 40 C de vorige keer nog: al het blad van de grote stermagnolia in de voortuin verbrand. Die was na een week helemaal bruin. Ik was al bang dat hij dood was, maar hij is gelukkig weer opnieuw begonnen. En zo waren er meer planten die een klap kregen van die hitte. Moet je nagaan wat dat doet voor de oude eiken en beuken in onze bossen. Nee, laat maar ver weg blijven dit hitte, nog los van al het menselijke leed. Niemand heeft er iets aan, maar ik vrees dat we dit in de toekomst steeds vaker gaan meemaken.
Quote selectie