Re: Hoe heb je de maanden AMJ toe nu toe ervaren aldaar?

Bericht van: Erik Jan (Bada-Torsby-Zweden) , 25-06-2026 14:53 

Vooral april was nog ouderwets een overgansmaand zoals we dat 'vroeger'' in Nederland ook beleefden. Sneeuw kwam nog een paar keer terug, alsook vorst in de nacht. Daarna kwam mei als een echte lente maand, zonder excessen of dieptepunten, leek erg op het Nederlands weer in April. Juni is hier voor een groot deel een zomermaand geweest in mijn beleving, al hebben we 3 dagen op rij tussen de 12-15 graden gehad en nog een laatste keer de haard aangestoken 😉. Midsommar was zomers, terwijl men hier zegt dat het vaak regent of zelfs richting of onder het vriespunt gaat in de nacht. Over het algemeen is hier te droog, wat zich vertaalt in hoge energieprijzen door lage waterstanden en een verhoogd bosbrandgevaar. In de buurt was al een brand afgelopen weekend. 

Prachtig om de seizoenen op deze manier meer te kunnen beleven dan in Nederland, waar ik het klimaat als eentoniger ervaar. 

Bericht laatst bijgewerkt: 25-06-2026 14:55

Rondje tact?   ( 783)
Hadassah (Waddinxveen) -- 25-06-2026 13:06
Volgend jaar Noorwegen?   ( 331)
laurens (Amstelveen) -- 25-06-2026 13:11
Inderdaad, en vaak een stuk helderder weer zeker in het noorden   ( 332)
Timo (Velp) ( 18m) -- 25-06-2026 13:17
Ik begrijp niet hoe je aan die afstand komt   ( 173)
Hans (Halle-Zoersel) -- 25-06-2026 13:38
Da's veel dichterbij   ( 147)
Lennart (Ottersum) ( 14m) -- 25-06-2026 13:42
Griebeltjes, dan zit ik ver naast..   ( 131)
Timo (Velp) ( 18m) -- 25-06-2026 13:44
Nee, Noorwegen trekt mij totaal niet.   ( 70)
Hadassah (Waddinxveen) -- 25-06-2026 14:25
Re: Rondje tact?   ( 154)
Martijn(Stellendam) -- 25-06-2026 13:13
Bedankt!! Wat toevallig!   ( 44)
Hadassah (Waddinxveen) -- 25-06-2026 14:27
Dat bergstroompje… Kan dat effe   ( 261)
Katya - As (B) ( 74m) -- 25-06-2026 13:15
Haha, kon ik dat maar jullie kant op sturen!   ( 36)
Hadassah (Waddinxveen) -- 25-06-2026 14:28
graad of 25 in De Panne   ( 102)
Sam (Diksmuide) -- 25-06-2026 13:20
Re: Tact 34,8°C, warmer dan gisteren   ( 73)
Jeroen (Zwevegem) ( 41m) -- 25-06-2026 13:23
Tact 26,6, ook hier bloedheet! Morgen 30 graden? Malmö gaat naar 35..   ( 125)
Erik Jan (Bada-Torsby-Zweden) ( 80m) -- 25-06-2026 13:25
  Hoe heb je de maanden AMJ toe nu toe ervaren aldaar?  
Stefan (Winsum) -- 25-06-2026 13:32
Re: Hoe heb je de maanden AMJ toe nu toe ervaren aldaar?   ( 23)
Erik Jan (Bada-Torsby-Zweden) ( 80m) -- 25-06-2026 14:53
  Re: Rondje tact? 33.1 minder als gisteren he  
maarten (lisse) -- 25-06-2026 13:30
Hoe zalig moet het nu zijn   ( 107)
Marnix(Nieuwpoort) -- 25-06-2026 13:41
Dankjewel!! Ik ben ook totaal niet jaloers op Nederland.   ( 46)
Hadassah (Waddinxveen) -- 25-06-2026 14:30
  Inverness, Schotland: 20°.  
Wil (Rozenburg) -- 25-06-2026 13:43
Re: Tact 35,6°C - gisteren tmax was 34,9°C   ( 73)
PeterF (Tongeren) ( 96m) -- 25-06-2026 13:46
Tact 30,1 en gisteren 33,1 om 14:45   ( 19)
Niels (Elburg) -- 25-06-2026 14:52