Volkomen logisch deze keer, prima beslissing

Bericht van: Emil (Groningen) , 25-06-2026 17:26 

Er is hier amper sprake van warmte ophoping. Het was hier vannacht heerlijk koel en het huis weer afgekoeld naar 21°C. Ook vannacht wordt het in het noorden een stuk koeler dan de rest van het land, nadat het vandaag sowieso al aangenaam is met die wind erbij. Een paar uur 38 graden is geen code rood waard, de ophoping in de rest van het land is dat wel. Noord-Holland en Drenthe zijn twijfelgevallen, waarbij ik denk dat de beslissing voor NH vooral op basis is van de stedelijke omgeving rond Amsterdam  


Bericht laatst bijgewerkt: 25-06-2026 17:29
Voorheen uit Amsterdam, in 2025 tijdelijk vanuit Riga en nu Groningen

Daar is code rood voor extreme hitte   ( 2877)
Bas (Wageningse Berg) -- 25-06-2026 15:53
Re: Daar is code rood voor extreme hitte   ( 1000)
Roeland (Deurne - NL) -- 25-06-2026 15:58
Re: Daar is code rood voor extreme hitte   ( 576)
Rutger (Meppel) -- 25-06-2026 16:24
De melding kwam zojuist op de telefoon binnen   ( 786)
Roos (Mijdrecht) -- 25-06-2026 16:01
  Ik ga stiekem toch even naar buiten!  
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 25-06-2026 16:03
Morgen met buitenwerk   ( 696)
Joost (Gouda) ( -6m) -- 25-06-2026 16:06
  Sterkte!  
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 25-06-2026 16:44
Ik vind het vandaag ook een stuk warmer voelen   ( 722)
Anthony (Rotterdam) -- 25-06-2026 16:04
Hier gevoelstemp van 42 C. T is 35,5 C en RV is 52%.   ( 355)
Jorge (Middelburg) -- 25-06-2026 16:08
Re: Ik vind het vandaag ook een stuk warmer voelen   ( 254)
Richard (Gouda) -- 25-06-2026 16:17
Re: Ik vind het vandaag ook een stuk warmer voelen   ( 185)
Roeland (Deurne - NL) -- 25-06-2026 16:20
Noorden weer oranje   ( 706)
Gert-Jan (Haren) -- 25-06-2026 16:05
Begrijp ik totaal niet: Weerplaza geeft voor hier ook 38C aan   ( 343)
Johan (Scharnegoutum, Frl.) -- 25-06-2026 16:29
Re: Begrijp ik totaal niet: Weerplaza geeft voor hier ook 38C aan   ( 270)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 16:35
Re: Begrijp ik totaal niet: Weerplaza geeft voor hier ook 38C aan   ( 109)
Johan (Scharnegoutum, Frl.) -- 25-06-2026 17:15
De impact is toch ook lager   ( 94)
Emil (Groningen) ( 5m) -- 25-06-2026 17:32
Re: De impact is toch ook lager   ( 76)
Johan (Scharnegoutum, Frl.) -- 25-06-2026 17:42
Re: Noorden weer oranje   ( 142)
Wiendeld (Eelde) -- 25-06-2026 16:45
Re: Noorden weer oranje   ( 113)
Jan (Zwolle) ( 1m) -- 25-06-2026 16:48
Re: Noorden weer oranje   ( 92)
Zwiet (Den Bosch) ( 4m) -- 25-06-2026 16:49
Volkomen logisch deze keer, prima beslissing   ( 238)
Emil (Groningen) ( 5m) -- 25-06-2026 17:26
Je kan ook stellen dat   ( 86)
Johan (Scharnegoutum, Frl.) -- 25-06-2026 17:46
Re: Je kan ook stellen dat   ( 54)
Marcel (Groningen) -- 25-06-2026 18:11
Ik maak me er niet meer druk om   ( 63)
Ronald (Groningen) -- 25-06-2026 17:44
Weer gerelateerd nieuwsberichten: vanaf 00:00 code rood 8 provincies   ( 404)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 16:09
Advies om binnen te blijven weer ingetrokken   ( 180)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 17:25
Verstandig   ( 90)
Rutger (Meppel) -- 25-06-2026 17:36
Rijkswaterstaat: 'Ga morgen alleen de weg op als het nodig is'   ( 111)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 17:50
  Fijn. Dan is het lekker rustig. 😉  
Eric, Rotterdam -- 25-06-2026 19:19
  Zeeuws Vlaanderen mag ook wel rood.  
Roald (Terneuzen) -- 25-06-2026 16:10
Niet alleen Zeeuws Vlaanderen dan lijkt me.   ( 26)
Jorge (Middelburg) -- 25-06-2026 19:38
Kan iemand dit uitleggen?   ( 783)
Paul (Hilvarenbeek) -- 25-06-2026 16:13
Re: Kan iemand dit uitleggen?   ( 674)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 25-06-2026 16:14
Moeten dan alle evenementen en festivals dan worden afgelast morgen?   ( 552)
Martijn (Den Bosch) -- 25-06-2026 16:20
Het is een dringend advies, dus geen plicht   ( 400)
Frank (Doetinchem) ( 14m) -- 25-06-2026 16:23
Stadsfestival De Lakenfeesten hebben maatregelen genomen   ( 327)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 16:26
Weet iemand hoe dat zit voor Spa-Francorchamps?   ( 145)
Hendrik (Londerzeel-B) ( 7m) -- 25-06-2026 16:43
Re: Kan iemand dit uitleggen?   ( 341)
Thomas (Heusden-Zolder) -- 25-06-2026 16:22
Re: Vanwege de voetbalwedstrijd   ( 137)
Ridwan (Maasland) -- 25-06-2026 16:46
Er zijn landen waar dit standaard klimaat is....   ( 272)
Zwiet (Den Bosch) ( 4m) -- 25-06-2026 16:47
Re: Er zijn landen waar dit standaard klimaat is....   ( 194)
Sjoerd (Leiden centrum) ( 13m) -- 25-06-2026 16:55
In AndalusiĆ« gewoon code geel   ( 190)
Stan (Oss) ( 7m) -- 25-06-2026 16:58
Re: In AndalusiĆ« gewoon code geel   ( 150)
Jurgen (Erwetegem-Vlaamse Ardennen) ( 100m) -- 25-06-2026 17:09
  Code rood voor koude is nog nooit voorgekomen  
Stan (Oss) ( 7m) -- 25-06-2026 17:11
Re: Code rood voor koude is nog nooit voorgekomen   ( 165)
Jurgen (Erwetegem-Vlaamse Ardennen) ( 100m) -- 25-06-2026 17:14
Ondanks een veelvoud aan koude gerelateerde sterfte, elk jaar   ( 187)
Stan (Oss) ( 7m) -- 25-06-2026 17:15
Of Siberie waar de scholen pas bij -55 C dicht gaan....   ( 36)
Jorge (Middelburg) -- 25-06-2026 19:40
Scholen in Amstelveen zijn morgen dicht   ( 110)
laurens (Amstelveen) -- 25-06-2026 18:00