Re: Ik denk het ook wel

Bericht van: Nick (Boutersem) , 22-06-2026 13:25 

Bij een downburst gaan oudere, versleten takken en stammen ook wel afknakken, maar turbulente patronen (kortstondige wervels) in de downburst zijn natuurlijk ook goed mogelijk. Gelet op de ingezaaide akkers zou je in het geval van een tornado ergens wel een duidelijk afgebakend lineair spoor van platgewalst gewas moeten zien...

Bericht laatst bijgewerkt: 22-06-2026 13:26
https://independent.academia.edu/NickVanLiefferinge

Wat een schade aan de natuur   ( 1460)
Koos Spakman (Froombosch) -- 22-06-2026 13:11
Re: Wat een schade aan de natuur   ( 637)
Nick (Boutersem) ( 66m) -- 22-06-2026 13:14
Ik denk het ook wel   ( 666)
Koos Spakman (Froombosch) -- 22-06-2026 13:19
Re: Ik denk het ook wel   ( 354)
Nick (Boutersem) ( 66m) -- 22-06-2026 13:25
Klopt. En dat zie je nergens   ( 247)
Koos Spakman (Froombosch) -- 22-06-2026 13:29
Re: Klopt. En dat zie je nergens   ( 182)
Tomas (Dilsen-Stokkem) ( 35m) -- 22-06-2026 14:37
Bedankt Tomas   ( 77)
Koos Spakman (Froombosch) -- 22-06-2026 15:12
Nou, heb één filmpje op RTNoord meerdere keren bekeken gisteren,   ( 99)
Alfred (Groningen) -- 22-06-2026 15:37
Veel schade ook aan een rietveld   ( 543)
Koos Spakman (Froombosch) -- 22-06-2026 13:21
Ook hier in en rond Emmeloord stormschade door die bui   ( 469)
Robert (Emmeloord) -- 22-06-2026 13:29
Hetzelfde beeld Robert   ( 219)
Koos Spakman (Froombosch) -- 22-06-2026 13:33