Uiteindelijk is een 36 graden in Groningen een stuk extremer (klimatologisch gezien) dan een 38 in Limburg. Dus er is ook minder gewenning onder de inwoners. Die factor wordt in de waarschuwingen van het KNMI meestal genegeerd.
Ja helemaal eens, de impact is daardoor groter. Een factor die wel wordt meegenomen als er niet aan criteria sneeuw wordt voldaan voor oranje maar toch krijgt de Randstad bijv of zuid Nederland oranje ivm drukte, hoeveelheid mensen, nog niet gewend en samenspel timing met spits. Ik mis dat soort inschattingen enorm als het om deze regio gaat. Een terugkerende problematiek. Haha. Vergeet ook niet dat het KNMI de overheid is en die doet het voor veel mensen als niet zo lekker in deze regio: de trein lijn Amsterdam Groningen bijv, Ter Apel AZC, Gaswinning behandeling, en toch de kern centrale in Groningen? Tennet wil niet in Zeeland dus raadt u maar waar die wel komt 