Warmte moet zich zetten, is mijn vuistregel altijd, maar het komt vaak

Bericht van: Stefan (Winsum) , 25-06-2026 14:35 

Ook van heel ver. Dat is nu niet zo, de warmte is zegmaar vanaf Overijssel goed gezet en al lang aanwezig, het is een peulenschil om de warmte van daar naar hier te krijgen met een goede doorstroming en dan de zon erop de hele dag. Ik verwacht daardoor swing temps. Oftewel het kan dit keer wel zomaar bakhitte zijn alhier, waar dat anders wel drie dagen opbouw nodig heeft.


Wat ik me afvraag: temperaturen lijken in het noorden door de NO-wind   ( 1341)
Dex (Duivendrecht) -- 25-06-2026 14:29
Dat klopt het is hier net 30° maar wel een verkoelende wind   ( 390)
Riccardo Ricci (Nunspeet, Noordwest Veluwe) -- 25-06-2026 14:44
  Hier ookcmaar dan windkracht 2. Temp max 34.8  
maarten (lisse) -- 25-06-2026 14:53
Koelere donderdag noorden zat in de pijplijn   ( 339)
Bela (Bergen op Zoom) -- 25-06-2026 14:57
Re: Koelere donderdag noorden zat in de pijplijn   ( 74)
Ronald (Rosmalen) -- 25-06-2026 15:31
Re: Koelere donderdag noorden zat in de pijplijn   ( 65)
Bela (Bergen op Zoom) -- 25-06-2026 15:39
Re: Koelere donderdag noorden zat in de pijplijn   ( 36)
Ronald (Rosmalen) -- 25-06-2026 15:48
Re: Koelere donderdag noorden zat in de pijplijn   ( 54)
Ronald (Rosmalen) -- 25-06-2026 15:33
Ik hoop dat het record niet verbroken gaat worden   ( 303)
Erik (Veendam) -- 25-06-2026 14:59
Re: Ik hoop dat het record niet verbroken gaat worden   ( 104)
maarten (lisse) -- 25-06-2026 15:17
Dit is juist precies volgens verwachting   ( 203)
Emil (Groningen) ( 5m) -- 25-06-2026 15:17
Hier tot nu toe iets koeler dan verwacht.   ( 92)
Stefan (Maarssenbroek-Utrecht) -- 25-06-2026 15:41