Re: Wat ik me afvraag: temperaturen lijken in het noorden door de NO-w

Bericht van: Rutger (Meppel) , 25-06-2026 15:16 

Ik niet dat dit een probleem is voor de opwarming morgen. De NO wind zit vooral onderin de atmosfeer, op hoogte bereid de warme lucht zich nu ook al verder uit richting het NO'en. En komende nacht draait de wind via oost naar het zuiden.

De bovenlucht die morgen boven Nederland ligt lijkt meer uit NW Frankrijk te komen, dus als daar vandaag de verwachting hoger ligt dan de praktijk is dat een indicatie.

Als vandaag noord NL iets koeler is dan verwacht, en stel dat zou een beetje aan de bovenlucht knabbelen, dan heeft dat vooral stroomafwaarts een effect (bv Denemarken).


Wat ik me afvraag: temperaturen lijken in het noorden door de NO-wind   ( 1342)
Dex (Duivendrecht) -- 25-06-2026 14:29
Dat klopt het is hier net 30° maar wel een verkoelende wind   ( 390)
Riccardo Ricci (Nunspeet, Noordwest Veluwe) -- 25-06-2026 14:44
  Hier ookcmaar dan windkracht 2. Temp max 34.8  
maarten (lisse) -- 25-06-2026 14:53
Koelere donderdag noorden zat in de pijplijn   ( 340)
Bela (Bergen op Zoom) -- 25-06-2026 14:57
Re: Koelere donderdag noorden zat in de pijplijn   ( 75)
Ronald (Rosmalen) -- 25-06-2026 15:31
Re: Koelere donderdag noorden zat in de pijplijn   ( 65)
Bela (Bergen op Zoom) -- 25-06-2026 15:39
Re: Koelere donderdag noorden zat in de pijplijn   ( 37)
Ronald (Rosmalen) -- 25-06-2026 15:48
Re: Koelere donderdag noorden zat in de pijplijn   ( 55)
Ronald (Rosmalen) -- 25-06-2026 15:33
Ik hoop dat het record niet verbroken gaat worden   ( 303)
Erik (Veendam) -- 25-06-2026 14:59
Re: Ik hoop dat het record niet verbroken gaat worden   ( 104)
maarten (lisse) -- 25-06-2026 15:17
Dit is juist precies volgens verwachting   ( 204)
Emil (Groningen) ( 5m) -- 25-06-2026 15:17
Hier tot nu toe iets koeler dan verwacht.   ( 93)
Stefan (Maarssenbroek-Utrecht) -- 25-06-2026 15:41