Ook, maar niet primair

Bericht van: Jan (Workum, FRL) , 26-10-2022 10:25 

Nog stees een écht groeiend probleem maar het ligt vaak te gevoelig om politiek te brespreken. Moesten we met minder zijn zou het probleem zich ook al gedeeltelijk oplossen, maar dat gaat de grote meerderheid dan weer niet willen zien.

We zitten met een acuut probleem dus de uitstoot snel verminderen en ons aanpassen aan de schade die we al aan het klimaat hebben aangericht en de komende decennia in grote mate ons bestaan zal beïnvloeden. Daarnaast is het verstandig te kijken naar onze toekomst bij een doorzettende bevolkingsgroei.


Klimaatrapport: Max. 2x keer per week vlees om het klimaat te redden   ( 1219)
sebastiaan (bussum) -- 26-10-2022 09:55
Het rapport   ( 659)
sebastiaan (bussum) -- 26-10-2022 09:55
Werkt nooit.   ( 688)
Jorge (Middelburg) -- 26-10-2022 10:05
Re: Overbevolking   ( 701)
Bart (Oostakker) ( 10m) -- 26-10-2022 10:14
Overbevolking is echt al op z'n retour.   ( 1005)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 26-10-2022 10:18
Re: Overbevolking is echt al op z'n retour.   ( 992)
Justin (noordeloos) ( -2m) -- 26-10-2022 10:30
Re: Overbevolking is echt al op z'n retour.   ( 640)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 26-10-2022 11:07
Grafiek toont een toename (!!) tot 2090   ( 487)
Nick (Boutersem) ( 66m) -- 26-10-2022 11:52
Ook, maar niet primair   ( 591)
Jan (Workum, FRL) -- 26-10-2022 10:25
Niet ook, kijk naar Jelmers bijdrage.   ( 370)
Theo (Buren Ameland) -- 26-10-2022 11:46
Wij hebben geen natuurlijke vijanden   ( 324)
Jan (Workum, FRL) -- 26-10-2022 12:19
De bevolkingstoename is tot 2090 niet op retour...   ( 308)
Nick (Boutersem) ( 66m) -- 26-10-2022 12:33
Re: bevolking stijgend tot 10.4 miljard 2080   ( 231)
Arie (Culemborg) -- 26-10-2022 13:12
Rijkdom   ( 571)
Lennart (Ottersum) ( 14m) -- 26-10-2022 10:30
Re: Rijkdom   ( 433)
Rutger (Meppel) -- 26-10-2022 10:41
k hoop de ironie men ook niet ontgaat dat dit rapport van Bezos afkomt   ( 426)
Gerben (Epe) ( 15m) -- 26-10-2022 10:51
Re: Rijkdom   ( 416)
Bart (Oostakker) ( 10m) -- 26-10-2022 10:50
Re: Rijkdom   ( 456)
Nathan (ZO Azie/Oceanie) ( 1m) -- 26-10-2022 11:08
"Ik wil de wereld wel redden maar zelf mag ik er geen last van hebben"   ( 450)
Danny (Veliko Tarnovo, Bulgarije) ( 622m) -- 26-10-2022 11:02
Re: "Ik wil de wereld wel redden maar zelf mag ik er geen last van heb   ( 311)
Jurgen (Erwetegem-Vlaamse Ardennen) ( 100m) -- 26-10-2022 11:29
Re: "Ik wil de wereld wel redden maar zelf mag ik er geen last van heb   ( 316)
Steven (Gavere) ( 10m) -- 26-10-2022 11:43
Re: Overbevolking   ( 298)
VdeV(Heerenveen) -- 26-10-2022 11:36
Overconsumptie niet overbevolking   ( 290)
Theo (Buren Ameland) -- 26-10-2022 11:55
Re: Overconsumptie niet overbevolking   ( 245)
Nick (Boutersem) ( 66m) -- 26-10-2022 14:21
Overbevolking, alleen nog groei in Afrika, zie bijdrage Jelmer   ( 266)
Theo (Buren Ameland) -- 26-10-2022 11:47
Jij hebt Jelmer verkeerd gelezen...   ( 205)
Nick (Boutersem) ( 66m) -- 26-10-2022 14:42
Re: Klimaatrapport: Max. 2x keer per week vlees om het klimaat te redd   ( 449)
Gerben (Epe) ( 15m) -- 26-10-2022 10:27
  Geen vlees kan prima en = veel beter  
Theo (Buren Ameland) -- 26-10-2022 11:56
Tijd voor een vleescalculator   ( 354)
Danny (Veliko Tarnovo, Bulgarije) ( 622m) -- 26-10-2022 11:18
Er zijn natuurlijk CO2-calculators.   ( 327)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 26-10-2022 11:41
Dit soort titels zijn zo onzinnig   ( 365)
Emil (Groningen) ( 5m) -- 26-10-2022 11:52
Re: Dit soort titels zijn zo onzinnig   ( 344)
Theo (Buren Ameland) -- 26-10-2022 11:58
Consuminderen is niet eens nodig...   ( 332)
Jelmer (Vlaardingen) ( -2m) -- 26-10-2022 12:04
  Eens. Dit is een titel voor de aandacht  
Eric, Rotterdam -- 26-10-2022 13:05
Jammer dat zulke rapporten nooit de ellende van de wapenindustrie wil   ( 313)
Willem (Groningen) -- 26-10-2022 12:13
In Bulgarije, Oekraïne etc. schrijven ze ook met Cyrillisch.   ( 202)
Erik (Hulsberg) ( 120m) -- 26-10-2022 14:54
Re: In Bulgarije, Oekraïne etc. schrijven ze ook met Cyrillisch.   ( 194)
peter (utrecht) -- 26-10-2022 15:19
Ook minder rijst eten?   ( 290)
Walter (Ridderkerk, NL) -- 26-10-2022 12:46
Re: Ook minder rijst eten?   ( 335)
Rutger (Meppel) -- 26-10-2022 13:16
In hoeverre is dat circulair   ( 262)
Jan (Workum, FRL) -- 26-10-2022 13:18