Overbevolking is een drogreden die nog het meest aangehaald wordt in landen waar de overconsumptie het grootste is. Zodat zij op dezelfde voet verder kunnen leven.
Terwijl het inmiddels toch al duidelijk mag zijn dat met de juiste inrichting het aantal mensen kan vertienvoudigen zonder dat er noemenswaardige problemen zijn. Maar zoals in de titel al aangehaald: We mogen er zelf nu eenmaal geen last van hebben. Die last moet door anderen worden gedragen.
Quote selectie