Tja kan wel, maar ik denk toch dat overbevolking vaak onderschat wordt hoor.
Je moet rekenen dat elke 'nieuwe' persoon op deze aarde ook plaats moet hebben voor een woonst (die dus ook verwarmd moet worden, waar grondstoffen nodig zijn om het te bouwen etc...), die zal zich ook moeten verplaatsen (mogelijk met fossiele brandstoffen), die moet ook eten en drinken, die zal misschien ook willen reizen, die zal zelf misschien ook kinderen willen die zo een nieuwe cirkel starten,...
Het blijft een onderschat probleem, maar aangezien de meerderheid (veel) kinderen wil wordt dit zo fel niet besproken. We willen eerder alle mogelijke andere zaken aanpakken alvorens we daar aan raken. Iets wat ik persoonlijk een verkeerde aanpak vind. Maar dat mijn persoonlijke mening natuurlijk.