Hebben wellicht een punt

Bericht van: Lennart (Ottersum) , 07-03-2019 09:12 

Ze tonen goed aan dat er wellicht sprake is geweest van "overenthousiasme" en niet juist onderbouwen van gemaakte keuzes. Er zitten echter ook zwakke punten in, al heb ik nog niet het hele rapport gelezen: zo lees ik weinig over de invloed van het type gebruikte hut. Het gaat ze met name om de locatie, daar waar mi. met name het type meethut een grote invloed heeft.

Voorts, en dat is echt wel zwak, kan ik nergens iets van wetenschappelijke credentials vandaan halen. Een deel van de autoriteit van een persoon of onderzoeker zit in het kunnen nagaan van zijn eerdere publicaties, titels en graden. Deze 4 heren hebben (of voeren) geen titel (ofwel hebben geen wetenschappelijke studie gedaan op academisch niveau) en dat maakt het toch wat onbetrouwbaarder. Niet dat mensen per se slimmer worden van een studie, of betrouwbaarder, maar in ieder geval hebben ze dan methodiek gehad, wetenschappelijk redeneren etc.

Tevens is het enigszins zwak dat in een rapport van >80 pagina's er maar 6 bronnen gebruikt zijn, waarvan 4 van dezelfde auteur. Dat levert een vrij smalle basis. Dit nog los van het feit dat de APA-normen in het refereren niet juist zijn toegepast. Geen probleem, maar andermaal een zwakte in de betrouwbaarheid van de onderzoekers. 

Nu ga ik het rapport verder lezen.


Historische hittegolven ten onrechte geschrapt door het KNMI   ( 4447)
Marc (Haarlem) -- 07-03-2019 08:53
Hebben wellicht een punt   ( 1518)
Lennart (Ottersum) ( 14m) -- 07-03-2019 09:12
Re: Hebben wellicht een punt   ( 1298)
Lennart (Ottersum) ( 14m) -- 07-03-2019 09:22
Re: Hebben wellicht een punt   ( 1113)
Oud-Gebruiker <ID-1912> -- 07-03-2019 10:07
Re: Hebben wellicht een punt   ( 925)
Rob (Westland) -- 07-03-2019 11:02
Deze homogenisatie is de eerste stap   ( 1156)
sebastiaan (bussum) -- 07-03-2019 11:10
Re: Deze homogenisatie is de eerste stap   ( 888)
Rob (Westland) -- 07-03-2019 11:18
Re: Deze homogenisatie is de eerste stap   ( 868)
Gerhard (Vaassen) ( 15m) -- 07-03-2019 11:26
Re: Deze homogenisatie is de eerste stap   ( 1261)
Rob (Westland) -- 07-03-2019 13:45
Re: Deze homogenisatie is de eerste stap   ( 887)
Gerhard (Vaassen) ( 15m) -- 07-03-2019 14:02
Re: Deze homogenisatie is de eerste stap   ( 765)
Rob (Westland) -- 07-03-2019 14:25
Re: Hebben wellicht een punt   ( 836)
Oud-Gebruiker <ID-1912> -- 07-03-2019 11:48
Re: Hebben wellicht een punt   ( 730)
Rob (Westland) -- 07-03-2019 14:09
Niet betrouwbaar   ( 730)
sebastiaan (bussum) -- 07-03-2019 17:48
Re: Niet betrouwbaar   ( 839)
Rob (Westland) -- 07-03-2019 18:22
Correcte analyse   ( 1026)
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 07-03-2019 12:00
Ontzettend erg eigenlijk   ( 1004)
Oud-Gebruiker <ID-1912> -- 07-03-2019 12:09
aanvulling   ( 841)
Oud-Gebruiker <ID-1912> -- 07-03-2019 12:21
Het blijft op zich gewoon erg vreemd   ( 899)
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 07-03-2019 12:28
Re: Het blijft op zich gewoon erg vreemd   ( 874)
Lennart (Ottersum) ( 14m) -- 07-03-2019 12:39
Klopt!   ( 745)
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 07-03-2019 12:42
Ik zie het verband niet zo.   ( 879)
Jorge (Middelburg) -- 07-03-2019 13:00
Totaal niet mee eens   ( 894)
Ronald (Groningen) -- 07-03-2019 13:27
  eens !  
Oud-Gebruiker <ID-1912> -- 08-03-2019 13:22
Artikel van Frans Dijkstra in Meteologica   ( 1042)
Paul (Odijk) -- 14-03-2019 19:59
Interessante reeks vragen   ( 1085)
Chris vd Bos (Vijfhuizen) -- 07-03-2019 09:20
Interessant is dat ze wel degelijk een groot verschil meten   ( 1008)
Lennart (Ottersum) ( 14m) -- 07-03-2019 09:23
  Inderdaad, stuur maar op naar een vakblad  
Ruben (Ås, nabij Oslo, Noorwegen) ( 53m) -- 07-03-2019 16:19
Is de correctie destijds zelf wel gepeerreviewed?   ( 1783)
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 07-03-2019 16:24
Nee, want dit is toegepast werk   ( 710)
Ben (Lelystad) ( 13m) -- 09-03-2019 14:22
Heel goed nieuws   ( 1156)
Seppie (Buren GLD.) -- 07-03-2019 09:28
Kan ook andersom, hebben we nu meer hittegolven. Volstrekt logisch.   ( 1053)
Jorge (Middelburg) -- 07-03-2019 10:19
Dat laatste was de hoofdreden (edit)   ( 956)
sebastiaan (bussum) -- 07-03-2019 10:38
Het zijn niet alleen de hittegolven, er is meer aan de hand   ( 844)
Seppie (Buren GLD.) -- 07-03-2019 18:50
Opwarming september vooral laatste 20 jaar   ( 877)
Jan (Workum, FRL) -- 07-03-2019 18:58
Uit 2016 het verdiepingsforum   ( 1389)
Paul (Odijk) -- 07-03-2019 09:36
Re: Uit 2016 het verdiepingsforum   ( 862)
Bart (Abcoude) -- 07-03-2019 12:34
Re: Uit 2016 het verdiepingsforum   ( 807)
Paul (Odijk) -- 07-03-2019 13:16
Staan te dicht bij elkaar   ( 633)
Peter (Wiltz -Luxemburg) ( 381m) -- 07-03-2019 18:01
Re: Staan te dicht bij elkaar   ( 736)
Paul (Odijk) -- 07-03-2019 20:06
In Meteorologica van maart artikel over parallelmetingen met pagodehut   ( 1227)
Ben (Lelystad) ( 13m) -- 07-03-2019 10:36
reconstructie pagodehut   ( 831)
Bart (Abcoude) -- 07-03-2019 12:17
De metingen zijn al voltooid en resultaten bekend   ( 839)
Ben (Lelystad) ( 13m) -- 07-03-2019 12:22
Re: De metingen zijn al voltooid en resultaten bekend   ( 817)
Bart (Abcoude) -- 07-03-2019 12:58
Verschillen in Tx vooral door overgang pagode-stevensonhut   ( 858)
Ben (Lelystad) ( 13m) -- 07-03-2019 13:18
Kritiekpunten   ( 1075)
Paul (Odijk) -- 07-03-2019 13:54
KNMI is al bezig & gebruikte methode vooral voor extreme waarden   ( 1086)
sebastiaan (bussum) -- 07-03-2019 10:45
Dat homogeniseren heb ik nooit een goed idee gevonden   ( 832)
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 07-03-2019 12:25
Re: Dat homogeniseren heb ik nooit een goed idee gevonden   ( 642)
Dirk(Melsele) ( 6m) -- 07-03-2019 15:24
Re: Dat homogeniseren heb ik nooit een goed idee gevonden   ( 700)
Marcus (Sleidinge) ( 6m) -- 07-03-2019 15:34
Dat is nu net het punt   ( 652)
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 07-03-2019 15:46
Re: Dat homogeniseren heb ik nooit een goed idee gevonden   ( 602)
Cees-Rotterdam -- 17-03-2019 21:54
Re: Historische hittegolven ten onrechte geschrapt door het KNMI   ( 813)
Carlos (Vaals) ( 251m) -- 07-03-2019 13:02
Jij zegt dus dat een heterogene reeks homogener is dan een gehomogenis   ( 788)
Ruben (Ås, nabij Oslo, Noorwegen) ( 53m) -- 07-03-2019 13:57
Re: Jij zegt dus dat een heterogene reeks homogener is dan een gehomog   ( 697)
Carlos (Vaals) ( 251m) -- 07-03-2019 14:36
Re: Jij zegt dus dat een heterogene reeks homogener is dan een gehomog   ( 558)
Carlos (Vaals) ( 251m) -- 18-03-2019 16:14
Re: Jij zegt dus dat een heterogene reeks homogener is dan een gehomog   ( 557)
Carlos (Vaals) ( 251m) -- 19-03-2019 19:47
Het jaar 1912 lijkt een goed voorbeeld waar het fout is gegaan   ( 1090)
Andre (Hengelo(O)) -- 07-03-2019 20:11
Al bij 0,5° correctie   ( 837)
Jan (Workum, FRL) -- 07-03-2019 20:24
Re: Het jaar 1912 lijkt een goed voorbeeld waar het fout is gegaan   ( 771)
Vincent (NO Brabant) ( 12m) -- 08-03-2019 01:45
Re: Het jaar 1912 lijkt een goed voorbeeld waar het fout is gegaan   ( 1361)
Bart (Abcoude) -- 08-03-2019 10:18
Vragen hierover in de Tweede Kamer door Baudet   ( 959)
Paul (Odijk) -- 08-03-2019 19:04
Re: Vragen hierover in de Tweede Kamer door Baudet   ( 853)
Rob (Westland) -- 09-03-2019 07:24
Re: Beetje sneue figuur wordt hij wel   ( 859)
Cees-Rotterdam -- 09-03-2019 08:31
Re: Beetje sneue figuur wordt hij wel   ( 723)
Daniel (Amsterdam-Zuidoost) -- 09-03-2019 16:19
Wordt?   ( 699)
Jorge (Middelburg) -- 11-03-2019 09:51
Re: Wordt?   ( 675)
Cees-Rotterdam -- 11-03-2019 20:42
Re: Beetje sneue figuur wordt hij wel   ( 720)
Paul (Jaarsveld, Utrecht) ( 1m) -- 11-03-2019 13:33
Re: Vragen hierover in de Tweede Kamer door Baudet   ( 616)
Andre (Hengelo(O)) -- 11-03-2019 21:08
Re: Vragen hierover in de Tweede Kamer door Baudet   ( 658)
Arend (Hengelo Ov.) -- 11-03-2019 21:39
Hoe deden ze dat in Ukkel?   ( 850)
Bart (Abcoude) -- 09-03-2019 14:32
Re: Hoe deden ze dat in Ukkel?   ( 772)
Thomas (Heusden-Zolder) -- 13-03-2019 12:27
Interview met een van de onderzoekers   ( 1031)
Paul (Odijk) -- 14-03-2019 14:51
Re: Interview met een van de onderzoekers   ( 891)
Peter (Wiltz -Luxemburg) ( 381m) -- 14-03-2019 15:33
Flevoland bestond vroeger nog niet....   ( 572)
Jordi (Arnhem/Ruurlosebroek) -- 11-04-2019 10:22
Re: Flevoland bestond vroeger nog niet....   ( 580)
Peter (Wiltz -Luxemburg) ( 381m) -- 11-04-2019 18:06
Re: Flevoland bestond vroeger nog niet....   ( 625)
Wilfred (Homoet) ( 7m) -- 14-04-2019 08:55
  Pijnlijke grafiek voor het KNMI...  
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 14-03-2019 18:13
Re: Interview met een van de onderzoekers   ( 647)
Arend (Hengelo Ov.) -- 14-03-2019 19:11
Is de bewering op 9:05 wel juist?   ( 749)
Andre (Hengelo(O)) -- 14-03-2019 20:23
Re: Is de bewering op 9:05 wel juist?   ( 632)
Paul (Odijk) -- 14-03-2019 20:33
Standaardisatie, homogenisatie   ( 736)
Bart (Abcoude) -- 14-03-2019 23:19
Re: Standaardisatie, homogenisatie   ( 649)
Paul (Odijk) -- 15-03-2019 09:27
volgens deze onderzoeker wordt hij geboycot door het KNMI   ( 674)
aaldrik (doetinchem) -- 16-03-2019 16:49
Sinds wanneer is Weerwoord geen main stream media?   ( 690)
Henk L. (Groningen) -- 17-03-2019 00:41
Re: Uitspraken van Baudet werd ook onze HD (KNMI) te gortig!   ( 897)
Opsurfer (Wilhelminaoord-Dr) -- 17-03-2019 14:09
Re: Uitspraken van Baudet werd ook onze HD (KNMI) te gortig!   ( 658)
Cees-Rotterdam -- 17-03-2019 17:00
Re: Tjonge, wat een werelditem.   ( 811)
Cees-Rotterdam -- 17-03-2019 21:51
Re: Tjonge, wat een werelditem.   ( 681)
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 18-03-2019 06:05
Re: Tjonge, wat een werelditem.   ( 722)
Cees-Rotterdam -- 18-03-2019 09:16
Re: Tjonge, wat een werelditem.   ( 675)
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 18-03-2019 23:52
Re: Gek   ( 654)
Cees-Rotterdam -- 19-03-2019 08:08
Selectieve reactie nr 3789 van Cees...   ( 703)
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 19-03-2019 19:44
  Re: 10523  
Cees-Rotterdam -- 20-03-2019 00:25
Re: Selectieve reactie nr 3789 van Cees...   ( 602)
Martijn (Hoogvliet) -- 20-03-2019 10:11
Re: Selectieve reactie nr 3789 van Cees... [edit]   ( 659)
Cees-Rotterdam -- 20-03-2019 10:16
Re: Selectieve reactie nr 3789 van Cees... [edit]   ( 598)
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 20-03-2019 23:21
Re: Tjonge, wat een werelditem.   ( 653)
Ben (Utrecht) ( 2m) -- 19-03-2019 09:19
Re: Tjonge, wat een werelditem.   ( 638)
Timothy (Merelbeke) ( 27m) -- 19-03-2019 20:06
Re: Tjonge, wat een werelditem.   ( 633)
Ben (Utrecht) ( 2m) -- 20-03-2019 11:56
Re: Historische hittegolven ten onrechte geschrapt door het KNMI   ( 987)
Martijn(Rozenburg) -- 19-03-2019 16:27
Niet alle vragen beantwoord   ( 694)
Bart (Abcoude) -- 20-03-2019 23:30
Misschien een nieuw antwoord. 😉   ( 596)
Jordi (Arnhem/Ruurlosebroek) -- 11-04-2019 10:36
Re: Misschien een nieuw antwoord. 😉   ( 667)
Paul (Odijk) -- 12-04-2019 20:06